ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چت بات ChatGPT به بررسی امکان دستیابی دوج‌کوین (DOGE) به قیمت ۱ دلار در سال ۲۰۲۴ پاسخ داده است

2024/03/31
11:04
232

ارز دیجیتال دوج‌کوین (DOGE) که به عنوان بزرگترین رمز ارز شوخی (meme coin) شناخته می‌شود، اخیراً با رشد ۳۰ درصدی قیمت خود در هفته گذشته و عبور از ۰.۲۰ دلار، رونق قابل توجهی را تجربه کرده است. این تحلیل توسط ChatGPT، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی، انجام شده است که طی آن، احتمال ادامه این افزایش قیمت در طول سال ۲۰۲۴ و دستیابی به قیمت ۱ دلار برای دوج‌کوین مورد بررسی قرار گرفته است.

ChatGPT این احتمال را رد نکرده است، اما دستیابی به این هدف را وابسته به عوامل متعددی می‌داند که مهم‌ترین آن‌ها پذیرش گسترده دوج‌کوین در بازار است.

"چنانچه دوج‌کوین همچنان به گسترش موارد استفاده خود ادامه دهد و به عنوان یک روش پرداخت یا برای سایر خدمات، پذیرش گسترده‌تری پیدا کند، این امر می‌تواند تأثیر مثبتی بر قیمت آن داشته باشد."

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اوایل ماه جاری اعلام کرد که این شرکت پیشرو در زمینه تولید خودروهای برقی، ممکن است در آینده از دوج‌کوین به عنوان یکی از روش‌های پرداخت خود پشتیبانی کند.

حمایت‌های مکرر ماسک از دوج‌کوین در طی سال‌های اخیر، بارها منجر به افزایش قابل توجه قیمت این رمز ارز شده است.

ChatGPT  در ادامه بیان کرد: «حمایت مداوم شخصیت‌های برجسته و یا شرکت‌های بزرگ می‌تواند موجب افزایش قیمت دوج‌کوین شود.»

روند کلی بازار ارزهای دیجیتال، عامل دیگری است که توسط ChatGPT مورد اشاره قرار گرفته است. به گفته این چت‌بات، در صورت شروع یک دوره صعودی در کل بازار، می‌توان شاهد افزایش قیمت بسیاری از رمزهای ارز میم از جمله دوج‌کوین بود. برخی از تحلیلگران معتقدند که رویداد هاوینگ آتی بیت‌کوین می‌تواند زمینه‌ساز چنین روندی شود.

عوامل دیگری که می‌توانند بر ارزش دوج‌کوین در آینده تأثیر مثبت بگذارند عبارتند از پیشرفت‌های تکنولوژی مرتبط با این ارز دیجیتال، محیط نظارتی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال، نگرش سرمایه‌گذاران و شرایط اقتصادی کلان.

 

آیا شیبا اینو می‌تواند جایگزین دوج‌کوین شود؟

شیبا اینو (SHIB) یکی دیگر از رمزهای ارز شوخی است که اخیراً توجهات را به خود جلب کرده است. قیمت این دارایی در یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و ارزش بازار آن برای مدت کوتاهی از رقم خیره‌کننده ۲۵ میلیارد دلار فراتر رفت.

پیش‌تر، از ChatGPT در خصوص احتمال پیشی گرفتن شیبا اینو از دوج‌کوین در سال جاری سوال شده بود. این چت‌بات دستیابی به چنین سناریویی را منوط به توسعه بیشتر جامعه شیبا اینو دانسته بود. همانطور که cryptopotato گزارش داده است، SHIB از قوی‌ترین پایگاه‌های اجتماعی در بین تمامی رمزهای ارز شوخی برخوردار است و پس از آن به ترتیب دوج‌کوین و پپه کوین قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، پیشرفت‌های تکنولوژی مرتبط با راه حل مقیاس‌گذاری لایه ۲ شیباریوم (Shibarium) نیز می‌تواند در موفقیت آتی شیبا اینو نقش بسزایی ایفا کند. این شبکه که در آگوست سال گذشته راه‌اندازی شد، در چند ماه گذشته چندین نقطه عطف استراتژیک را پشت سر گذاشته است. به تازگی، تعداد کل تراکنش‌های انجام شده روی این شبکه از مرز ۴۰۰ میلیون تراکنش فراتر رفته است.


منبع : Cryptopotato