ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جابجایی قابل توجه XRP در صرافی کره ای و هشدار ردپای نهنگ ها

2024/03/31
11:12
100

بر اساس داده های درون-زنجیره ای (on-chain)، حجم قابل توجهی معادل ۱۶ میلیون XRP از صرافی Upbit، یکی از بزرگترین بازیگران عرصه ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، به یک کیف پول ناشناس انتقال یافته است. این جابجایی عمده XRP از Upbit به یک والت ناشناس، منجر به بروز  تحلیل ها و گمانه زنی هایی در میان جامعه ارز دیجیتال در رابطه با احتمال خرید گسترده XRP توسط یک "نهنگ" شده است.

تحلیل این تراکنش توسط سرویس Whale Alert، که ردیابی تراکنش های کلان ارز دیجیتال را دنبال میکند، صورت گرفته است. گزارش Whale Alert به شرح زیر است: "انتقال ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ XRP به ارزش ۱۰،۰۲۷،۱۸۵ دلار از Upbit به یک کیف پول ناشناس".

در حرکتی مشابه، تراکنش عظیم دیگری به میزان ۱۸ میلیون XRP نیز از Upbit به یک کیف پول ناشناس جابجا شده است. گزارش نهنگ الرت در این خصوص بدین شرح است: "انتقال ۱۸،۰۰۰،۰۰۰ XRP به ارزش ۱۱،۲۶۵،۶۷۵ دلار از Upbit به یک کیف پول ناشناس". چنین نقل و انتقالات کلان اغلب منجر به  تحلیل و بررسی اهداف و انگیزه های پشت پرده آنها می شود. در هر دو مورد ذکر شده، ماهیت ناشناس مقصد XRP های جابجا شده، این احتمال را تقویت می کند که بازیگران بزرگ یا "نهنگ های" حوزه ارز دیجیتال، در حال انباشت و افزایش ذخایر خود از این رمزارز باشند.

این فرضیه با تحرکات اخیر XRP به سمت کیف پول های ناشناس نیز تقویت می شود. همانطور که پیشتر گزارش شده بود، حجم قابل توجهی معادل ۲۱۰ میلیون واحد XRP بین کیف پول های ناشناس جابجا شده است. این تحرکات اخیر می تواند نشان دهنده آن باشد که بازیگران بزرگ یا "نهنگ ها" در انتظار رویدادهای مثبت آتی، تغییرات احتمالی قیمت و یا به عنوان بخشی از یک استراتژی بلندمدت سرمایه گذاری، اقدام به انباشت XRP کرده اند.

نکته قابل توجه دیگر، همزمانی این تراکنش های کلان با شایعات مربوط به دستیابی به توافق احتمالی بین شرکت ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. در حال حاضر زمزمه هایی  در خصوص حصول توافق نهایی به گوش می رسد و کل جامعه XRP در رابطه با برگزاری یک "جلسه توافق" احتمالی در حال گمانه زنی هستند. النور ترت، خبرنگار فاکس بیزنس، با استناد به اسناد دادگاه، به "جلسه توافق" برنامه ریزی شده برای ۲۹ مارس اشاره کرده است. در صورت صحت این گمانه زنی ها، حصول چنین توافقی می تواند تأثیرات قابل ملاحظه ای بر ارزش XRP و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال به دنبال داشته باشد.


منبع : U Today