ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر با خرید اخیر ۶۱۸ میلیون دلاری بیت کوین، به هفتمین دارنده بزرگ این ارز دیجیتال تبدیل شد

2024/04/01
17:24
76

بر اساس داده‌های Bitinfocharts، تتر (USDT)، استیبل کوین پیشرو ارز های دیجیتال، پس از خرید بیش از ۸۰۰۰ بیت کوین در روز گذشته، اکنون به هفتمین دارنده بزرگ بیت کوین در جهان تبدیل شده است.

داده‌های درون-زنجیره‌ای نشان می‌دهند که صادرکننده این استیبل کوین در تاریخ ۳۱ مارس، حدود ۸۸۸۹ بیت کوین به ارزش تقریبی ۶۱۸ میلیون دلار از یک کیف پول گرم صرافی Bitfinex دریافت کرده است. این خرید، دارایی‌های کل بیت کوین تتر را به حدود ۷۵۳۵۴ بیت کوین به ارزش ۵.۲۳ میلیارد دلار افزایش داده است.

این خرید، تتر را مستقیماً بالاتر از کیف پولی که توسط Arkham Intelligence به عنوان یک کیف پول سرد بایننس برچسب گذاری شده، قرار می‌دهد. این کیف پول حاوی ۷۵۱۱۷ بیت کوین به ارزش ۵.۲۲ میلیارد دلار است.

با این خرید، تتر اکنون ۰.۳ درصد از کل عرضه در گردش این دارایی دیجیتال پیشرو را در اختیار دارد.

 

خریدهای بیت کوین توسط تتر

طی سال گذشته، تتر با چندین خرید سه ماهه، دارایی‌های بیت کوین خود را به سرعت افزایش داده است.

این شرکت اعلام کرد که خریدهای آنها بخشی از تلاش‌ها برای تنوع بخشیدن به ذخایر آن‌ها است که شامل مقدار قابل توجهی طلا، معادل‌های نقدی و سایر سپرده‌های کوتاه‌مدت می‌شود.

در همین حال، خرید اخیر در زمانی صورت می‌گیرد که توجه نهادهای مالی به این دارایی دیجیتال پیشرو افزایش یافته است. افزایش تقاضا برای بیت کوین از ابتدای سال به طور قابل توجهی مشهود بوده است. این افزایش تقاضا تحت تاثیر راه‌اندازی چندین صندوق قابل معامله با پشتوانه بیت کوین (ETF) در ایالات متحده و رویداد هاوینگ بیت کوین که به زودی اتفاق می‌افتد و نرخ تورم این دارایی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، تقویت شده است.

دامیننس تتر (USDT)

تتر (USDT) با عرضه در گردش ۱۰۴ میلیارد دلاری، همچنان استیبل کوین غالب در صنعت کریپتو باقی مانده و ۶۹ درصد از بازار را کنترل می‌کند.

با وجود موقعیت برجسته، تتر همچنان با موانع نظارتی مداوم روبرو است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که مقامات ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی تراکنش‌های رمزنگاری مرتبط با ۲۰ میلیارد دلار تتر (USDT) هستند که از طریق یک صرافی روسی تسهیل شده است.

علاوه بر این، به دلیل محدودیت‌های نظارتی، صرافی OKX این دارایی دیجیتال را برای مشتریان اروپایی خود از لیست خارج کرده است. برخی بر این باورند که تصمیم این صرافی با چارچوب آتی بازارهای دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) مرتبط است.

علاوه بر این، جی‌پی‌مورگان با ابراز نگرانی از اینکه سلطه تتر بر بازار استیبل کوین ممکن است مانع رشد کلی صنعت کریپتو شود، هشدار داده است.

با وجود این، تتر به رهبری مدیرعامل خود، پائولو آردوینو، همچنان بر تعهد خود به انطباق و تلاش‌های مداوم برای شفافیت تاکید می‌کند.


منبع : Cryptoslate