ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مدیرعامل شرکت استارباکس تایید کرد که در سال ۲۰۲۲ وارد فضای متاورس خواهد شد

2022/04/06
16:57
291

در ۴ آوریل، کارآفرین میلیاردر و مدیر عامل استارباکس، هوارد شولتز، در یک انجمن اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ وارد تجارت NFT شود. این خبر چند ساعت بعد توسط خود شرکت تأیید شد.

 اگرچه شولتز تاریخ دقیقی را در مورد زمان ورود شرکت به دنیای NFT ارائه نکرد، او اطمینان داد که "مدتی قبل از پایان این سال جدول زمانبندی ای" ارائه خواهند کرد.


 شولتز در طول سخنرانی خود از حضار پرسید که چند نفر در مورد NFT شنیده اند. او همچنین پرسید که چه تعداد از آنها درNFT مشارکت داشته اند یا در سرمایه گذاری NFT شرکت کرده اند. با وجود اینکه شولتز پاسخ چندانی دریافت نکرد توضیح داد که این اکوسیستم جوان است و استارباکس بهترین ابزارها و مجموعه‌ها را برای انتقال به این اکوسیستم جدید دارد.

 انتصاب شولتز به‌عنوان مدیرعامل این شرکت می‌تواند نوید آینده ای سازگار با ارز های دیجیتال را برای برند استارباکس بدهد.  توجه به این نکته مهم است که سایر شرکت‌های بزرگ نه تنها از انتشار NFT حمایت می‌کنند، بلکه تجربه‌های جدیدی در کریپتو مانند فروشگاه‌هایی در متاورس یا همکاری با سایر پروژه‌های رمزارز ها را نیز ایجاد می‌کنند.

 همانطور که شولتز در سخنرانی خود اشاره کرد، استارباکس فقط یک برند نوشیدنی نیست، بلکه شرکتی با سال‌ها سنت، قدمت و مجموعه‌ای است که در سراسر جهان یافت می‌شود که یک هنرمند دیجیتال به تنهایی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

 قابل اشاره است که این شرکت قادر است یکی از بزرگترین بازارهای NFT در جهان را به وجود بیاورد. حتی در صورت شراکت با سایر برندهای مشابه در این صنعت، مانند کوکاکولا، بادوایزر، یا پپسی کولا، تعداد فرصت‌های تجاری برای این برند می‌تواند بسیار زیاد باشد، به‌ویژه با توجه به اینکه این برندها قبلاً برای جلب رضایت مشتریان خود محصولات کلکسیونی از جمله قوطی‌ها، بطری‌ها و نسخه‌های ویژه نوشیدنی‌های مورد علاقه‌شان را تولید می‌کردند.

 ارزش استارباکس حدود ۹۶.۷ میلیارد دلار است، این در حالیست که ارزش OpenSea، یک بازار NFT که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، در حال حاضر از ۱۳.۳ میلیارد دلار فراتر رفته است. بنابراین جای تعجب نیست که شرکت های بزرگ بخواهند روی این فناوری های جدید سرمایه گذاری کنند.

وقتی نوبت به توسعه فرصت های تجاری مرتبط با NFT ها و متاورس می رسد، مطمئناً برای همه جا وجود دارد. برای مثال، در سال‌های آینده این فضا می‌تواند به یک فرصت سرمایه گذاری ۱۳ تریلیون دلاری تبدیل شود که ارزش استارباکس را در مقایسه با آن کم رنگ می‌کند.


منبع : U Today