ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ارزش واقعی اتریوم طبق ارزیابی بلومبرگ ۶،۰۰۰ دلار است.

2022/04/06
16:59
292

بر اساس اطلاعات بلومبرگ و مدل جریان نقدی یا cash-flow، ارزش اتریوم ۶،۱۲۸ دلار یا ۱۸۰ درصد قیمت فعلی است.  علاوه بر این، به‌روزرسانی بزرگ شبکه در آینده ی نزدیک، که استاندارد منسوخ شده ی PoW  را به PoS تغییر می‌دهد، اتریوم را به ابزاری شبیه به سهام تبدیل می‌کند.

 به‌روزرسانی «ادغام» در آینده ی نزدیک برای اتریوم بنیادی است زیرا روش ارزش‌گذاری مناسب پروژه را تغییر می‌دهد، زیرا ارزش شبکه به جای اتریوم استخراج‌شده براساس تولید سود محاسبه می‌شود.

 همانطور که در گزارش ذکر شد، رویکرد جدید ارزش‌گذاری نسبت‌های مالی سنتی را همانند ضریب P/E به تجزیه و تحلیل اتریوم تغییر میدهد.  کارمزدهای پرداخت شده در شبکه به عنوان درآمد برای شرکت و سوزاندن دائمی به عنوان بازخرید عمل می کند.

 به دنبال رشد صنایع امور مالی غیر متمرکز یا DeFi و NFT، کارمزد تراکنش‌های شبکه در سال ۲۰۲۱ به ۹.۸ میلیارد دلار رسید که ۱۶ برابر نتایج سال ۲۰۲۰ است. اتریوم تبدیل به اولین و بزرگترین شبکه برای انواع پروژه‌های NFT و DeFi شده است. در حال حاضر، اتریوم بالاترین ارزش کل دارایی قفل شده یا TVL را در مقایسه با تمام شبکه‌های ارائه شده با ۱۲۳ میلیارد دلار قرارداد هوشمند دارد.

 همانطور که کارشناسان پیشنهاد می کنند، اتریوم در سال ۲۰۲۲ کارمزدهای بیشتری ایجاد خواهد کرد و هدف آن تا پایان سال حدود ۱۲ میلیارد دلار است که ۳۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

 با توجه به داده های فوق، ارزش واقعی اتریوم طبق سه مدل مختلف جریان نقدی در حدود ۶،۱۲۸ دلار، ۵،۵۳۹ دلار و ۹،۳۲۸ دلار باقی می‌ماند.  میانگین این سه مدل ۶،۹۹۸ دلار خواهد بود.


منبع : U Today