ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جابه‌جایی چند میلیون دلاری XRP به صرافی‌های بزرگ کره جنوبی

2024/04/04
19:34
104

بر اساس داده‌های ردیاب معتبر ارزهای دیجیتال Whale Alert، حجم قابل توجهی از توکن‌های XRP طی 24 ساعت گذشته به سمت صرافی‌های مهم در سراسر جهان، از جمله کره جنوبی، انتقال یافته است. این افزایش فعالیت بازیگران عمده بازار XRP (نهنگ‌ها) در هفته‌های اخیر به الگویی رایج تبدیل شده است.

این جابه‌جایی‌های رمزآلود XRP همزمان با کاهش اولیه‌ی بیش از 5 درصدی قیمت XRP و سپس تلاش آن برای بازیابی رخ داده است.

جابه‌جایی 70 میلیون XRP

طبق اطلاعات Whale Alert، بازیگران ناشناس اقدام به انتقال سه بخش مجزای عظیم XRP به پلتفرم‌های اصلی تجارت ارزهای دیجیتال کرده‌اند. جزییات این انتقالات به شرح زیر است:

  • 24,920,366 XRP به صرافی بزرگ کره جنوبی Bithumb
  • 20,000,000 XRP به صرافی مکزیکی Bitso
  • 25,600,000 XRP به صرافی Bitstamp با دفاتر در اتحادیه اروپا و ایالات متحده

با جمع این مقادیر، در مجموع 70 میلیون XRP به ارزش تقریبی 40.4 میلیون دلار جابه‌جا شده است. لازم به ذکر است که پیش از این، در تاریخ یکم آوریل نیز انتقال چشمگیر 100 میلیون XRP از یک آدرس بلاک‌چین ناشناس به دیگری ثبت شده بود.

نوسانات اخیر قیمت XRP

طی چهار روز گذشته، XRP که از نظر ارزش بازار در جایگاه هفتم ارزهای دیجیتال قرار دارد، با کاهش تقریباً 10 درصدی روبرو بوده است. با این حال، در زمان نگارش این گزارش، XRP با افزایش 2.27 درصدی در تلاش برای بازیابی قیمت است. در حال حاضر، هر واحد XRP با قیمت 0.5751 دلار معامله می‌ شود.

ریپل 800 میلیون XRP را قفل می‌کند

Whale Alert در تاریخ یکم آوریل گزارش داد که شرکت ریپل، مبلغ 500 میلیون XRP را از حساب قفل‌شده (escrow) خارج کرده است. این برداشت‌های برنامه‌ریزی‌شده از ابتدای سال 2018 به منظور تامین نقدشوندگی XRP در بازار و همچنین توزیع آن میان مشتریان سازمانی ریپل انجام می‌پذیرد.

با وجود این رویه‌ی معمول خروج یک میلیارد XRP توسط ریپل، در این نوبت تنها نیمی از این مقدار آزادسازی شده است. اما در همان روز، ریپل دو تراکنش جداگانه به ارزش 400 میلیون XRP انجام داد که در نتیجه‌ی آن، در مجموع 800 میلیون XRP تا ماه آینده قفل خواهد شد. ارزش دلاری هر یک از این دو تراکنش 400 میلیون XRP، معادل 247.7 میلیون دلار است.


منبع : U Today