ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رونمایی فانتوم (FTM) از استیل کوین USDC.e

2024/04/06
16:44
119

فانتوم (FTM)، رقیب اتریوم (ETH)، در راستای توسعه اکوسیستم خود،  از استیبل‌کوین رسمی جدیدی با نام USDC.e رونمایی کرده است. این اقدام با همکاری شرکت سیرکل، ناشر USDC، صورت گرفته است.

فانتوم برای راه‌اندازی USDC.e از پروتکل پیام‌رسانی بین زنجیره‌ای Wormhole (W) استفاده خواهد کرد. بنیاد فانتوم اعلام کرده است که USDC.e بر بستر Wormhole یک USDC  بومی محسوب می‌شود که در حال حاضر در یک قرارداد هوشمند مبتنی بر اتریوم قرار دارد. این استیبل‌کوین قابلیت ارتقا به USDC  بومی را در آینده دارا خواهد بود. USDC.e به عنوان استیبل‌کوین رسمی و مورد تایید اکوسیستم فانتوم و تمامی ارتقاء‌های آتی شبکه عمل خواهد کرد.

این ابتکار عمل به کاهش پراکندگی نقدینگی، ایجاد ثبات و تسهیل ورود بازیگران جدید به اکوسیستم فانتوم کمک می‌کند. با استفاده از استاندارد انتقال توکن بومی Wormhole (NTT)، USDC.e برای تمامی کاربران و توسعه‌دهندگان روی شبکه فانتوم در دسترس خواهد بود.

بنیاد فانتوم همچنین اشاره کرده است که در صورت تصمیم مشترک با سیرکل برای ارتقا به استیبل‌کوین USDC، تمامی توکن‌های USDC.e به صورت کاملاً یکپارچه به دارایی بومی تبدیل خواهند شد.

لازم به ذکر است که صرافی بزرگ ارز دیجیتال آمریکایی کوین‌بیس و شرکت سیرکل در سال ۲۰۱۸ به‌طور مشترک USDC را ایجاد کردند. این دو نهاد تا سال گذشته از طریق کنسرسیوم سنتر، مسئولیت مدیریت این دارایی با پشتوانه دلار آمریکا را برعهده داشتند. در ماه آگوست، مدیران عامل کوین‌بیس و سیرکل اعلام کردند که از این پس سیرکل به صورت مستقل عهده‌دار تمامی امور حاکمیتی و عملیاتی USDC خواهد بود.


منبع : Dailyhodl