ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، بر لزوم توجه به رویکرد بلندمدت در بلاک‌چین و هوش مصنوعی تأکید می‌کند

2024/04/08
18:04
73

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، در یک پست اخیر در شبکه اجتماعی X، تشابه جالبی را بین بلاک‌چین‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی (AI) برای برجسته کردن اهمیت رویکرد بلندمدت در توسعه این فناوری‌ها مطرح کرده است.

آقای هاسکینسون به تسلط مقطعی شرکت OpenAI متعلق به سم آلتمن اشاره می‌کند که تنها چند ماه پیش با مدل «Chat GPT» خود بر حوزه هوش مصنوعی سیطره داشت. با این حال، اکنون این شرکت با ظهور رقبای قدرتمندی مانند Anthropic، که مدل‌های Claude 3 را اخیراً معرفی کرده و طبق معیارهای سنجش عملکرد، از GPT-4 متعلق به OpenAI پیشی گرفته است، مواجه شده است.

فراتر از این، شرکت‌هایی مانند Meta (فیس‌بوک سابق) با مدل Llama 3 و حتی ایلان ماسک با چت‌بات Grok بر شدت این رقابت می‌افزایند.

آقای هاسکینسون با اشاره به ویژگی‌های اکوسیستم کاردانو، بر پتانسیل بلندمدت این بلاک‌چین تأکید می‌کند. وی با اشاره به توانایی کاردانو در جذب و فعال‌سازی میلیون‌ها کاربر، برخورداری از یک صندوق ثروت حاکمیتی زنجیره‌ای (آن‌چین) و سابقه فعالیت بدون نقص برای بیش از 2300 روز، اظهار می‌دارد: «بر روی اکوسیستمی که چنین قابلیت‌هایی را داراست، شرط نمی‌بندم که شکست بخورد.»

بنیان‌گذار کاردانو همچنین معتقد است که این بلاک‌چین بهترین برنامه را برای مقیاس‌پذیری و حکمرانی ارائه می‌دهد. به عقیده آقای هاسکینسون ، تصور برتری صرفاً به دلیل پیش‌قدم بودن در یک حوزه فناورانه، می‌تواند گمراه‌کننده باشد، چرا که اثرگذاری شبکه‌ای به ویژه در بخش‌های نوظهوری مانند امور مالی غیرمتمرکز، ماهیت گذرا دارد.


منبع : U Today