ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

راه اندازی میم کوین بر بستر فانتوم ؟ کامیونیتی فانتوم از ورود میم‌کوین‌ها استقبال می‌کند

2024/04/09
20:10
144

فانتوم قصد دارد با احتیاط وارد دنیای میم‌کوین‌ها شود. آندره کرونجه، توسعه‌دهنده اصلی، ریسک‌هایی مانند پامپ و دامپ (Pump and Dump) را گوشزد کرده اما راهکارهایی برای بهره‌مندی از مزایای این پدیده ارائه داده است.

ریسک های مرتبط با میم کوین ها

کرونجه در ابتدای این پیشنهاد، به ریسک های بالقوه ورود میم کوین ها اشاره می کند. این ریسک ها شامل احتمال فروش گسترده توکن ها توسط تیم توسعه دهنده و سرمایه گذاران اولیه است که می تواند به سقوط پروژه منجر شود. همچنین، همانند سایر بلاکچین ها که با پدیده میم کوین ها مواجه بوده اند، ریسک هایی نظیر حذف نقدینگی و کنترل دسترسی به خود توکن نیز وجود دارد.

راهکارهای پیشنهادی

کرونجه برای پیشگیری از مشکلات مرتبط با پلتفرم مالتی چین (Multichain)، راهکارهایی را برای هر میم کوینی که قصد عرضه روی شبکه فاتوم را دارد، پیشنهاد می کند. او بر اختصاص ۱۰ درصد از نقدینگی توکن برای اهداف بازاریابی نظیر لیست شدن در صرافی ها، توزیع رایگان توکن و تبلیغات تاکید می کند. وی همچنین پیشنهاد می کند ۱۰ درصد از توکن ها به هزینه های تیم توسعه اختصاص یابد. لیکن برای حفظ شفافیت و اعتماد، این مقدار باید در یک کیف پول چند امضایی قفل شود تا از هرگونه سوء مدیریت جلوگیری گردد. ۸۵ درصد باقی مانده توکن ها نیز در یک کیف پول چند امضایی بنیادی قفل شده و طبق وعده کرونجه، برای حفظ تعادل نقدینگی، ۱۰۰,۰۰۰ توکن FTM به این پروتکل اختصاص خواهد یافت.

آیا شبکه فاتوم توانایی تحمل افزایش حجم تراکنش های ناشی از میم کوین ها را دارد؟

در حال حاضر، میم کوین ها به سرعت در حال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر بلاکچین های لایه ۱ هستند. همانطور که شیبا اینو (SHIB) برای اتریوم (ETH) شناخته می شود، بونک (BONK) نیز به عنوان میم کوین شبکه سولانا (SOL) مطرح شده است. اگرچه میم کوین ها می توانند موجب رشد چشمگیر شبکه شوند، لیکن تراکنش های بالای ناشی از آنها می تواند منجر به تراکم شبکه و کند شدن آن گردد. این پدیده برای اتریوم به یک چالش جدی تبدیل شده است و شبکه سولانا نیز در حال حاضر با قطعی های مکرر شبکه دست و پنجه نرم می کند.

برخلاف اتریوم و سولانا که با هجوم میم‌کوین‌ها دچار مشکل شدند، طراحی منحصربه‌فرد فانتوم ممکن است به آن در مدیریت این حجم از تراکنش‌ها کمک کند. با این حال، طراحی شبکه فاتوم به عنوان یک گراف غیرمدور با جهت (DAG) این پلتفرم را برای مدیریت حجم بالای تراکنش ها بدون وقفه آماده می سازد. این ویژگی می تواند به شبکه فاتوم در مقایسه با سایر بلاکچین ها، برتری در مدیریت ترافیک ناشی از میم کوین ها اعطا کند.


منبع : U Today