ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

به‌روزرسانی پرونده‌ی حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: کارشناس بر احتمال توافق طرفین صحه می‌گذارد

2024/04/16
21:47
67

در دعوای حقوقی جاری میان شرکت پرداخت‌های برون‌مرزی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، یک متخصص ارز دیجیتال بر احتمال حصول توافق احتمالی بین طرفین تأکید کرده است. وی با بررسی رویدادهای اخیر مرتبط با این پرونده، آن‌ها را نشانه‌هایی از پیشرفت به سمت خاتمه‌ی قطعی این پرونده‌ی سه ساله تلقی می‌کند.

آیا ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در آستانه‌ی توافق قرار دارند؟

اشلی پراسپر، عضو و کارشناس جامعه‌ی XRP، بر این باور است که رویه‌های حقوقی اخیر مشاهده شده بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، می‌تواند حاکی از نزدیک بودن به پایان این نبرد سه ساله در دادگاه باشد. این متخصص ارز دیجیتال در مقاله‌ای که روز جمعه ۱۲ آوریل در پلتفرم اجتماعی X منتشر کرد، به مجموعه‌ای از عوامل و رویدادها اشاره می‌کند که احتمال حصول توافق حقوقی را تقویت می‌نماید.

به گفته‌ی پراسپر، رأی دادگاه دوره‌ی دوم مبنی بر رد درخواست استرداد وجوه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در پرونده‌هایی بدون زیان مالی، و همچنین عدم موفقیت این کمیسیون در شناسایی سرمایه‌گذارانی که متحمل ضرر مالی از ریپل شده‌اند، از دفاعیات ریپل حمایت می‌کند.

این متخصص همچنین خاطرنشان کرد که تحقیقات و اقدامات اجرایی اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه اتریوم و صرافی ارز دیجیتال یونی‌سواپ، می‌تواند نشانه‌ی دیگری از خاتمه‌ی احتمالی پرونده‌ی حقوقی باشد. تغییر تمرکز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به این پروژه‌ها ممکن است با هدف طبقه‌بندی اتریوم به عنوان یک اوراق بهادار صورت گرفته باشد که در نتیجه بر کل بازار ارزهای دیجیتال و پرونده‌ی این کمیسیون با ریپل تأثیر خواهد گذاشت.

علاوه بر این، پراسپر گمانه‌زنی می‌کند که اعلام اخیر ریپل برای راه‌اندازی یک استیبل‌کوین و گسترش به بازار، حاکی از نزدیک بودن توافق است. این حرکت می‌تواند نشان دهد که ریپل با برنامه‌های تجاری خود با اطمینانی پیش می‌رود که ناشی از یک توافق احتمالی است.

عوامل دیگری که بر احتمال نزدیک بودن به راه‌حل اشاره دارند

پراسپر در مقاله‌ی خود، عوامل دیگری را نیز ذکر می‌کند که به شدت حاکی از حصول توافق آتی و خاتمه‌ی نهایی پرونده‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و ریپل است.

این متخصص ارز دیجیتال فاش کرد که قبل از اینکه ریپل بتواند پاسخی به لایحه‌ی جبران خسارت و مطالبات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه دهد، یک کنفرانس توافق برای شانزدهم آوریل برنامه‌ریزی شده بود. این زمان‌بندی می‌تواند عاملی باشد که نشان دهد هر دو طرف ممکن است برای دستیابی به توافق و مصالحه‌ی احتمالی تمایل داشته باشند.

وی همچنین به آزادسازی اخیر ۵۰۰ میلیون XRP از حساب امانی در روز جمعه ۱۲ آوریل اشاره کرد. به گفته‌ی پراسپر، هدف از باز کردن قفل حساب امانی در آوریل، تأمین مالی یک توافق احتمالی بوده است.

به دنبال اظهارات او، پراسپر اظهار کرد کرد که هیچ توافقی برای تاریخ مشخص شده برنامه‌ریزی نشده است و ۵۰۰ میلیون XRP قفل شده در حساب امانی برای اهداف توافق آزاد نشده است.

این امر تأکید می‌کند که مفهوم توافق بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صرفاً گمانه‌زنی است، زیرا در حال حاضر هیچ گزارش یا بیانیه‌ای از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا ریپل وجود ندارد که احتمال حل و فصل نبرد حقوقی جاری را تأیید کند.


منبع : bitcoinist