ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رئیس تتر از عرضه یک پلتفرم توکن‌سازی غیرحضانتی خبر داد

2024/04/16
22:10
78

طبق گفته‌‌ی پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، عرضه‌کننده‌ی بزرگترین استیبل‌کوین دنیا (USDT)، این شرکت به‌زودی یک پلتفرم توکن‌سازی کاملاً غیرحضانتی را برای عموم راه‌اندازی خواهد کرد.

آردوینو این پلتفرم آینده را یک “شاهکار” می‌نامد و ویژگی‌های کلیدی آن را به شرح زیر بر می‌شمرد:

  • کاملاً غیرحضانتی
  • چند زنجیره‌ای (سازگار با چند بلاکچین)
  • پشتیبانی از انواع دارایی‌ها
  • قابلیت شخصی‌سازی بالا

به گفته‌ی او، با این پلتفرم می‌توان هر چیزی را توکن‌سازی کرد، از اوراق قرضه، سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا امتیازهای وفاداری کافی‌شاپ‌ها. این یک برچسب سفید (white label) از فناوری ما است که از USDT، یک دارایی با ارزش بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار، پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل تتر همچنین اشاره می‌کند که این پلتفرم توکن‌سازی از پروژه‌های لایه دوم بیت‌کوین (BTC) یعنی RGB و شبکه لیکوئید پشتیبانی خواهد کرد.

آردوینو می‌گوید: «تیمی که روی پلتفرم توکن‌سازی کار می‌کند، در حال حاضر در تلاش است تا آن را بلافاصله روی RGB در دسترس قرار دهد (احتمالاً ابتدا روی زنجیره اصلی). فناوری USDT همچنین روی سایر بلاکچین‌ها نیز در دسترس است.»

USDT که هدف آن حفظ برابری یک به یک با دلار آمریکا است، بزرگترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود. آردوینو ادعا می‌کند که این استیبل‌کوین «پراستفاده‌ترین دلار دیجیتال» در بسیاری از بازارهای نوظهور است.

او توضیح می‌دهد: «صدها میلیون نفر که در کشورهایی با تورم بالای ارز محلی زندگی می‌کنند، از تتر به‌عنوان حساب جاری و حساب پس‌انداز خود استفاده می‌کنند. بخش قابل توجهی از این جامعه به دلیل اینکه برای صنعت بانکداری چندان جذاب نیستند، حتی یک حساب بانکی هم ندارند. این سناریوی واقعی استفاده از استیبل‌کوین‌ها است.»

پیش‌تر در سال جاری، تتر ادعاهای یک سازمان وابسته به سازمان ملل متحد (UN) را رد کرد. این سازمان ادعا کرده بود که USDT به‌طور مکرر توسط مجرمین برای پولشویی و کلاهبرداری در برخی از نقاط آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.


منبع : Dailyhodl