ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ایلان ماسک کاربران X را ملزم به پرداخت هزینه می کند، اما آیا امکان پرداخت با دوج‌کوین وجود دارد؟

2024/04/18
14:46
77

ارز دیجیتال دوج‌کوین با مطرح شدن گمانه‌زنی‌هایی در خصوص ورود قابلیت پرداخت با DOGE به پلتفرم X (که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد) مجددا مورد توجه قرار گرفته است. این پلتفرم تحت مالکیت ایلان ماسک، به دنبال دریافت هزینه از کاربران برای ارسال پست و تعامل در بستر خود می‌باشد. ماسک هدف از این اقدام را اطمینان از ثبت‌نام کاربران واقعی در این پلتفرم عنوان کرده است.

حرکت X به سمت مدل پرداخت برای استفاده

به منظور مقابله با معضل رو به رشد ربات‌ها در شبکه اجتماعی X، ایلان ماسک پیشنهاد اعمال هزینه‌ای اندک برای کاربران را مطرح نموده است. این هزینه ظاهرا باعث افزایش قابل توجه هزینه ایجاد تعداد زیادی حساب کاربری به صورت همزمان توسط گردانندگان ربات‌ها شده و بدین ترتیب، از این عمل غیرمجاز جلوگیری به عمل می‌آورد.

ماسک با پاسخ به مطلب منتشر شده در X Daily News، که نخستین بار این خبر را در پلتفرم X منتشر کرده بود، این برنامه را تایید نمود. طبق گزارش X Daily News، مدل پرداخت برای استفاده شامل کاربران جدید شده و آن‌ها بدون پرداخت این هزینه قادر به پاسخ دادن، لایک کردن یا بوکمارک کردن پست‌ها نخواهند بود.

شایان ذکر است که این پدیده جدید نبوده و پیش‌تر پلتفرم مذکور اقدام به اجرای این سیاست در برخی مناطق کرده بود. این سیاست هم‌اکنون در فیلیپین و نیوزیلند اعمال می‌شود. با این حال، پلتفرم شبکه‌های اجتماعی در نظر دارد این قانون را برای تمامی کاربران جدید گسترش دهد.

در حال حاضر، کاربران جدید X در فیلیپین و نیوزیلند ملزم به پرداخت هزینه سالانه‌ی اندکی معادل ۱ دلار برای دسترسی به این پلتفرم هستند. اگرچه این مبلغ ناچیز به نظر می‌رسد، اما برای گردانندگان ربات‌هایی که روزانه هزاران حساب کاربری جدید X ایجاد می‌کنند، به سرعت افزایش می‌یابد. هدف این است که با گران‌تر شدن انجام فعالیت برای این گردانندگان، تعداد ربات‌های ایجاد شده به شکل چشمگیری کاهش یابد.

مناطقی که در حال حاضر این سیاست در آن‌ها اعمال می‌شود، به منظور سنجش میزان اثربخشی آن در کاهش اسپم و بهبود تجربه کاربری مورد استفاده قرار گرفتند. با انتشار پیشنهادی در کل سایت، می‌توان گفت که نتایج آزمایش مثبت ارزیابی شده است.

ایلان ماسک اعلام کرد: «متاسفانه، تنها راه برای مهار هجوم بی‌پایان ربات‌ها، اعمال هزینه‌ای اندک برای دسترسی به امکان نوشتن پست برای کاربران جدید است. هوش مصنوعی (و مزارع ترول) فعلی به راحتی می‌توانند از تست‌های "آیا شما ربات هستید" عبور کنند.»

آیا پرداخت با دوج‌کوین اجرایی خواهد شد؟

سال‌هاست که انتظار می‌رود ایلان ماسک بالاخره قابلیت پرداخت با دوج‌کوین را در پلتفرم X راه‌اندازی کند، اما این اتفاق هنوز به وقوع نپیوسته است. با این وجود، جامعه‌ی دوج‌کوین همچنان امیدوار است، چرا که X با دریافت مجوز انتقال وجه از چندین ایالت آمریکا، در حال فعالیت به عنوان یک پلتفرم پرداخت می‌باشد.

جالب توجه است که X در حال حاضر امکان استفاده از ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود فراهم کرده و بیت‌کوین به عنوان روشی برای پاداش دادن به سازندگان محتوا پذیرفته می‌شود. با این حال، هنوز هیچ مورد استفاده‌ی قابل توجهی برای پرداخت با ارزهای دیجیتالی نظیر دوج‌کوین در این پلتفرم برای مواردی همچون پرداخت هزینه اشتراک و تقسیم درآمد تبلیغاتی با سازندگان محتوا وجود ندارد.

با توجه به اینکه هزینه‌ی مورد نیاز برای استفاده کاربران جدید از X بسیار اندک است، این احتمال وجود دارد که در برهه‌ای از زمان، از پرداخت با دوج‌کوین استفاده شود. کارمزدهای ارزان و تراکنش‌های سریع شبکه‌ی دوج‌کوین، آن را به یک ارز دیجیتال ایده‌آل برای تراکنش‌های کوچک تبدیل می‌کند.


منبع : bitcoinist