ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر، استیبل‌کوین‌های USDT و طلا را به بلاک‌چین TON می‌آورد

2024/04/19
20:00
67

تتر، صادرکننده استیبل‌کوینUSDT، در حال راه‌اندازی استیبل‌کوین‌های خود با پشتوانه دلار آمریکا (USDT) و طلا (XAUT) روی بلاک‌چین TON است.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتراعلام کرد که USDT روی TON در تاریخ ۲۰ آوریل راه‌اندازی می‌شود و XAUT روی TON در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد. آردوینو همچنین اشاره کرد که در حالی که USDT بر روی بیش از ده بلاک‌چین در دسترس است، TON دومین بلاک‌چینی است که XAUT پس از اتریوم روی آن راه‌اندازی می‌شود.

آردوینو اظهار داشت: «عرضه USDT و XAUT روی TON انتقال ارزش به صورت یکپارچه را ممکن می‌سازد، فعالیت و نقدشوندگی را افزایش می‌دهد و در عین حال به کاربران تجربه‌ای مالی مشابه با سیستم مالی سنتی ارائه می‌دهد.»

تتر می‌گوید ورود USDT و XAUT به بلاک‌چین TON به گسترش دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) در حوزه‌های مختلف از جمله پرداخت و بازی کمک می‌کند.

گسترش فعالیت تتر روی TON در حالی صورت می‌گیرد که این بلاک‌چین لایه ۱ اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. در ماه فوریه، پلتفرم پیام‌رسان تلگرام از برنامه‌هایی برای اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغاتی با مالکان کانال‌ها و پرداخت پاداش با استفاده از Toncoin، ارز دیجیتال بومی TON، رونمایی کرد.

آردوینو گفت: «تلگرام یک اکوسیستم چشمگیر با ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. تتر نیز بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سطح جهان دارد. تتر و تلگرام می‌توانند اکوسیستم‌های یکدیگر را تقویت کنند.»

هم‌زمان با ادغام تتر با TON، عرضه در گردش USDT از مرز ۱۰۹ میلیارد دلار عبور کرده است. کل عرضه این استیبل‌کوین، با احتساب توکن‌های مجاز اما منتشرنشده، اکنون بر اساس داشبورد داده‌های the bloc به بیش از ۱۱۴ میلیارد دلار می‌رسد. XAUT یک استیبل‌کوین کوچک‌تر است و کل عرضه آن در حال حاضر بیش از ۲۴۶,۰۰۰ واحد است.


منبع : The block