ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آیا ایلان ماسک در حال خرید دوج‌کوین است؟ خرید ۴۵ میلیون دلاری یک نهنگ جرقه‌ی گمانه‌زنی در جامعه‌ی دوج‌کوین

2024/04/19
20:18
123

دوج‌کوین پس از خرید انبوه اخیر توسط یک نهنگ از یک صرافی ارز دیجیتال، توجه و گمانه‌زنی گسترده جامعه‌ی وسیع سرمایه‌گذارانش را به خود جلب کرده است. داده‌های on -chain روند انباشت توسط این نهنگ را نشان می‌دهند، که آخرین مورد آن خرید ۳۰۰ میلیون توکن دوج‌کوین به ارزش ۴۵ میلیون دلار با قیمت فعلی بازار است.

این گمانه‌زنی‌ها در بحبوحه‌ی کاهش مداوم قیمت دوج‌کوین، منجر به ایجاد تئوری‌هایی در مورد هویت نهنگ خریدار شده است. برجسته‌ترین فرضیه، ایلان ماسک، میلیاردر شناخته‌شده است.

Walert Alerts، ردیاب تراکنش‌های نهنگ‌های ارز دیجیتال، انباشت دوج‌کوین از صرافی ارز دیجیتال رابین‌هود به کیف پول شخصی «DDuXGM» را در میان انبوهی از تراکنش‌های دیگر نهنگ‌ها در سایر ارزهای دیجیتال ثبت کرده است. این تراکنش شامل انتقال ۱۵۰ میلیون توکن دوج‌کوین به ارزش ۲۳.۵ میلیون دلار از رابین‌هود به کیف پول ناشناخته‌ای است.

بررسی بیشتر فعالیت‌های on -chain این نهنگ نشان می‌دهد که این یک خرید یک‌بار نبوده است. این نهنگ در ساعات پیش از خرید آخر، ۱۵۰ میلیون و ۳۰ میلیون توکن دوج‌کوین دیگر به ارزش ۲۳.۱ میلیون دلار و ۴.۸ میلیون دلار به ترتیب، خریداری کرده است.

توئیت‌های ایلان ماسک در ساعات منتهی به خرید، تنها بر گمانه‌زنی‌ها در مورد نهنگ بودن او دامن زده است. تنها چند ساعت قبل، این میلیاردر تصویری از یک میم حاوی اشاره به دوج‌کوین را توییت کرد که منجر به گمانه‌زنی‌هایی در میان سرمایه‌گذاران شد. ماسک ماه‌هاست که حامی سرسخت دوج‌کوین بوده و به خاطر این‌که توییت‌هایش باعث افزایش ناگهانی قیمت دوج‌کوین می‌شوند، شناخته شده است. با این حال، ذکر این نکته مهم است که توییت اخیر او نتوانست تأثیر شگرفی بر قیمت دوج‌کوین بگذارد و این ارز دیجیتال به روند اصلاح یک ماهه‌اش ادامه داد.

در حال حاضر، در مورد خرید مرموز ۴۶ میلیون دلاری دوج‌کوین سؤالات بیشتری نسبت به پاسخ‌ها وجود دارد. آیا واقعاً ایلان ماسک بود یا نهنگ دیگری به طور پنهانی دوج‌کوین جمع‌آوری می‌کرد؟ در زمان نگارش این گزارش، این آدرس نهنگ با عنوان «DDuXGM» دارای ۲.۴۷۸ میلیارد توکن دوج‌کوین به ارزش ۳۶۳.۶ میلیون دلار است.

به گفته MartyParty، یک شخصیت تأثیرگذار در حوزه‌ی ارز دیجیتال، این انباشت می‌تواند پاسخی به اعلامیه‌ی اخیر بیت‌مین، شرکتی تولیدکننده‌ی تجهیزات استخراج ارز دیجیتال، باشد. بیت‌مین اخیراً پس از عرضه‌ی آنتی‌ماینر L9 در ماه می، از برنامه‌های خود برای گسترش پشتیبانی از استخراج دوج‌کوین رونمایی کرد. مدل آنتی‌ماینر L9 بیت‌مین از عملیات استخراج لایت‌کوین، دوج‌کوین و بلز (BELZ) که از معدود بلاک‌چین‌های اثبات کار باقی‌مانده هستند، پشتیبانی خواهد کرد.


منبع : bitcoinist