ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پرونده حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC): دادگاه سرنوشت ساز ریپل

2024/04/22
17:01
163

پرونده حقوقی پیچیده و چند ساله بین ریپل، شرکت فناوری بلاکچین، و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به مرحله نهایی خود نزدیک می شود. انتظار می رود طی این هفته شاهد تحولات مهمی در این پرونده باشیم.

پیشینه پرونده:

در دسامبر ۲۰۲۰، SEC ریپل را متهم کرد که توکن XRP خود را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده به فروش رسانده است. ریپل این ادعا را رد کرده و بر این باور است که XRP نباید به عنوان یک اوراق بهادار طبقه بندی شود و در نتیجه تحت نظارت SEC قرار نمی گیرد.

مراحل آتی پرونده:

محاکمه نهایی این پرونده در تاریخ ۲۳ آوریل برگزار خواهد شد و سرانجام قاضی فدرال حکم نهایی را صادر خواهد کرد. با توجه به سه پیروزی نسبی که ریپل در دادگاه طی سال گذشته به دست آورد، برخی کارشناسان حقوقی بر این باورند که این شرکت شانس بیشتری برای پیروزی در این پرونده دارد.

تحولات کلیدی این هفته:

علاوه بر آغاز محاکمه، یک رویداد مهم دیگر نیز در این هفته مورد انتظار است. ریپل موضع خود را در پاسخ به درخواست جریمه‌ی SEC تا تاریخ ۲۲ آوریل ارائه خواهد کرد. مهلت نهایی برای ارائه پاسخ نهایی SEC نیز ۶ اردیبهشت ماه تعیین شده است.

استوارت آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی ریپل، اخیراً شایعات در مورد احتمال توافق بین دو طرف قبل از ۲۳ آوریل به دلیل آخرین جلسه پیش از دادگاه در ۱۶ آوریل را رد کرد.

تاثیر احتمالی بر روی XRP:

حل و فصل این پرونده می تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت XRP داشته باشد. در صورت پیروزی قاطع ریپل، قیمت این دارایی دیجیتال به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همانطور که در سال ۲۰۲۳ پس از هر پیروزی نسبی ریپل در دادگاه مشاهده شد، قیمت XRP به طور چشمگیری بالا رفت.

با این حال، سناریوی مخالف و شکست ریپل در دادگاه می تواند منجر به رکود صنعت ارز دیجیتال و اجرای قوانین سختگیرانه تری بر این حوزه شود.


منبع : Cryptopotato