ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریپل با درخواست جریمه 2 میلیارد دلاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مخالفت کرد

2024/04/23
17:43
73

در لایحه مفصلی که توسط جیمز فیلان، وکیل مدافع ریپل، علنی شد، این شرکت با جریمه‌های پیشنهادی SEC به دلیل بیش از حد تنبیهی بودن مخالفت می‌کند. ریپل استدلال کرد که جریمه‌های پیشنهادی نامتناسب بوده و به جای آن مبلغ 10 میلیون دلار را پیشنهاد داد.

ریپل در دادگاه با جریمه‌های سنگین SEC به چالش کشیده است

این لایحه تاکید می‌کند که درخواست 2 میلیارد دلاری جریمه از سوی کمیسیون با شرایط واقعی پرونده همخوانی ندارد. طبق این سند، هیچ ادعایی یا یافته‌ای در مورد رفتار بی‌ملاحظه یا فعالیت‌های متقلبانه که معمولاً چنین جریمه‌های مالی شدیدی را توجیه کند، وجود ندارد.

این شرکت اعلام کرد که در حالی که به فروش XRP پرداخته است، این کار به طور شفاف و با سرمایه‌گذاران نهادی آگاه که از جزئیات معامله کاملاً مطلع بودند، انجام شده است.

ریپل بر پیروزی‌های قابل توجهی که در طول دادرسی در مورد مسائل حقوقی کلیدی به دست آورده است، تأکید کرد و این موضوع را مطرح نمود که خواسته‌های SEC با یافته‌های دادگاه مغایرت دارد. این لایحه نشان می‌دهد که این پیروزی‌ها می‌تواند موضع SEC را تضعیف کند.

استوارت آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی ریپل، بیان کرد: «در پرونده‌ای که هیچ ادعایی (یا یافته‌ای) در مورد بی‌ملاحظه بودن یا تقلب وجود نداشت و ریپل در مسائل مهم پیروز شد، درخواست SEC تنها شواهد بیشتری از ارعاب مداوم آن‌ها علیه کل حوزه ارز دیجیتال در ایالات متحده است.»

در این لایحه، ریپل جریمه بسیار پایین‌تر از 10 میلیون دلار را پیشنهاد کرد که به گفته آنها بیشتر با ماهیت تخلفات ادعایی و رفتار واقعی شرکت مطابقت دارد. آنها پیشنهاد می‌کنند که این مبلغ برای تأمین منافع قانونی بدون اعمال مجازات نامتناسب کافی است.

پرونده در انتظار لایحه پاسخ و تصمیم نهایی

فیلان در ماه مارس جدول زمانی لایحه‌های مربوط به جبران خسارت را به اشتراک گذاشت و بیان کرد که لایحه پاسخ SEC تا 6 مه 2024 باید ارائه شود.

مراحل بعدی پرونده شامل بررسی قاضی Torres از مخالفت ریپل و پیشنهادات SEC است و تصمیم نهایی در مورد جریمه‌ها توسط قاضی آنالیسا تورس گرفته می‌شود.

آلدروتی گفت: «ما همچنان اطمینان داریم که قاضی با انصاف به این مرحله نهایی رسیدگی به جبران خسارت نزدیک خواهد شد.»


منبع : Cryptonews