ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر به مسدود کردن آدرس‌های مرتبط با تحریم‌ها در راستای افزایش انتقادها نسبت به سوء استفاده از USDT پرداخت

2024/04/24
18:07
67

شرکت تتر، صادرکننده‌ی برجسته‌ترین استیبل‌کوین جهان (USDT)، در اقدامی برای مقابله با انتقادات فزاینده در خصوص سوء استفاده از این ارز دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها، اعلام کرد آدرس‌های مرتبط با نهادهای تحریم‌شده را مسدود خواهد کرد.

سخنگوی تتر در بیانیه‌ای رسمی اظهار داشت: «تتر کاملاً به لیست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) پایبند بوده و متعهد است برای مسدودسازی سریع آدرس‌های تحریم‌شده، اقدامات لازم را به عمل آورد.»

این تصمیم در پی گزارش‌هایی اتخاذ شده است که حاکی از بهره‌مندی برخی بازیگران دولتی از توکن‌های USDT تتر برای دور زدن تحریم‌های آمریکا می‌باشد.

بر اساس اعلامیه‌ی رسمی تتر، این شرکت در طی یکسال گذشته به صورت پیشگیرانه اقدام به مسدودسازی آدرس‌هایی کرده است که با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط بوده و حجم قابل توجهی از دارایی‌های دیجیتال را در خود جای داده‌اند. به عنوان مثال، تتر در سال گذشته موفق به مسدودسازی 32 آدرس مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی در اسرائیل و اوکراین شد که در مجموع ۸۷۳,۱۱۸.۳۴ دلار دارایی دیجیتال داشتند.

به گفته‌ی پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، این اقدامات نشان‌دهنده‌ی تعهد این شرکت به ارتقای استانداردهای ایمنی در این صنعت نوظهور است

با وجود تلاش‌های تتر برای انطباق با قوانین و مقررات، گزارش‌های اخیر همچنان حاکی از سوء استفاده‌ی مداوم از استیبل‌کوین USDT توسط گروه‌های تروریستی و کشورهای تحریم‌شده برای دور زدن محدودیت‌ها است.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که غول نفتی دولتی ونزوئلا، PDVSA، در پی اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، از استیبل‌کوین USDT برای صادرات نفت خام و سوخت استفاده کرده است.

علاوه بر این، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، آدواله آدیِمو، به تازگی کنگره را از افزایش اتکا و روی‌آوردن روسیه به روش‌های پرداخت جایگزین مانند استیبل‌کوین USDT تتر برای فرار از تحریم‌های اقتصادی مطلع کرده است.

گزارشی از سازمان ملل متحد نیز بر شیوع پولشویی مبتنی بر ارزهای دیجیتال، به ویژه از طریق تتر یا USDT روی بلاک‌چین ترون، با تأکید بر پلتفرم‌های غیرقانونی قمار آنلاین به عنوان تسهیل‌کننده‌ی اصلی، تأکید کرده است.

این تحولات، انگیزه ای برای سناتور آمریکایی الیزابت وارن شد تا از تدوین مقررات مستحکمی در خصوص مبارزه با پولشویی برای هرگونه قانون‌گذاری پیشنهادی در ارتباط با استیبل‌کوین‌ها حمایت کند. به گفته‌ی این قانون‌گذار، مستثنی کردن صادرکنندگان استیبل‌کوین و سایر واسطه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) از الزامات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم (AML/CFT) در هرگونه قانون‌گذاری مرتبط با استیبل‌کوین، به بازیگران مخرب اجازه خواهد داد که از افزایش فعالیت‌های تجارت ارزهای دیجیتال که این قانون به همراه خواهد آورد، سود ببرند.


منبع : Cryptoslate