ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اتریوم در برابر دیفای ۱.۰

2022/04/08
15:08
244

جامعه ارزهای دیجیتال اغلب زیرمجموعه‌های این صنعت را علیه یکدیگر تحریک می‌کنند. در سال ۲۰۲۰، ما چیزی را دیدیم که بیشتر به‌عنوان تابستان دی‌فای به یاد آورده می‌شود. دوره‌ای چند ماهه که هر چیز مربوط به امور مالی غیرمتمرکز ظاهر می‌شد ناگهان به سمت ارزش‌گذاری‌های دیوانه‌کننده و قیمت های عجیب حرکت می‌کرد.
 
این روند برای مدت زمان قابل توجهی ادامه یافت، اما توکن‌هایی که در سال گذشته به صنعت DeFi شکل دادند، چگونه در برابر اتریوم، شبکه‌ای که همه چیز از آنجا شروع شد، قرار گرفتند؟ 
 
سال ۲۰۲۱، سالی بود که بزرگترین رشد در صنعت ارزهای دیجیتال رخ داد. بیت کوین در حدود ۶۹ هزار دلار به اوج خود رسید و تئوری شبیه سازی را زنده نگه داشت، در حالی که اتریوم در همین زمان به ۴۸۷۸ دلار رسید. 
از آن زمان به بعد بازار روند اصلاحی داشته است.
در زمان نگارش این مقاله، اتریوم کمی بالاتر از ۳۲۰۰ دلار معامله می‌شود، در حالی که سکه‌های DeFi 1.0 بخش عمده‌ای از ارزش اتریوم خود را از دست داده‌اند.
موارد فوق تا حد زیادی نمایانگر دوره موسوم به DeFi 1.0 است که در آن پروتکل هایی مانند یونی‌سواپ و سوشی با گذر از موانع بزرگی که سر راهشان بود، چهره حوزه DeFi را به شکل امروزی در آوردند.
آنچه که این نشان می دهد این است که صنعت ارزهای دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است و اغلب اوقات با تغییر مداوم تقاضا، معرفی محصولات جدید ضروری است.


منبع : Cryptopotato