ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش قابل توجه موجودی تتر (USDT) در صرافی‌های ارز دیجیتال

2024/04/27
11:31
73

داده‌های اخیر حاکی از افزایش قابل توجه موجودی تتر (USDT) در صرافی‌های ارز دیجیتال است. میانگین متحرک ۷ روزه تغییرات موجودی USDT در صرافی‌ها در اوایل ماه جاری به ۵۶۸ میلیون دلار رسید که بالاترین رقم در یک سال گذشته به شمار می‌رود. این میانگین از ابتدای فوریه مثبت باقی مانده و نشان‌دهنده روند صعودی مداوم موجودی تتر در صرافی‌ها است.

دو سناریو محتمل برای افزایش موجودی تتر در صرافی‌ها وجود دارد:

  • نگهداری دارایی توسط کاربران: کاربران بیشتری ممکن است USDT خود را پس از فروش در دوره اخیر نوسانات بازار، همچنان در حساب‌های صرافی خود نگه داشته باشند. این کاربران احتمالا در حال ارزیابی وضعیت بازار و تصمیم‌گیری در مورد خروج یا ورود مجدد به معاملات هستند.
  • رغبت به فروش در میان معامله‌گران: سناریوی دیگر حاکی از تمایل بیشتر معامله‌گران به فروش USDT نسبت به خرید آن است.

USDT با توجه به ارزش کل بازار، بزرگترین استیبل‌کوین به شمار می‌رود و اغلب به عنوان دارایی باثبات در نظر گرفته می‌شود. با این حال، افزایش اخیر موجودی USDT در صرافی‌ها می‌تواند نشانگر احتیاط و تردید در میان فعالان بازار نسبت به روند آتی قیمت‌ها باشد.

کاهش سرعت رشد سایر ارزهای دیجیتال

این روند صعودی صرفا مختص تتر نیست. میانگین متحرک تغییرات موجودی بیت‌کوین (BTC) در صرافی‌ها نیز پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح نسبی در اوایل ماه جاری، به آرامی در حال افزایش است. این افزایش احتمالا ناشی از فروش بیشتر بیت‌کوین توسط معامله‌گران است و موجودی آن با سرعتی بیش از ۶۰۰۰ واحد در روز در حال رشد است.

از طرف دیگر، روند افزایش موجودی اتریوم (ETH) در صرافی‌ها پس از رسیدن به اوج خود در اواخر مارس، کاهشی شده است. با این حال، همچنان شاهد رشد خالص هستیم و موجودی ETH با سرعتی بیش از ۴۰ هزار واحد در روز در حال افزایش است. کند شدن روند صعودی اخیر بازار ارزهای دیجیتال، دلیل احتمالی این موضوع به شمار می‌رود.

در حال حاضر، تعیین دلیل دقیق نوسانات جزئی‌تر در تغییرات موجودی ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها دشوار است. با این وجود، جهش عظیم در رشد موجودی تتر در صرافی‌ها هم‌زمان با پایان یافتن روند صعودی قدرتمند بسیاری از دارایی‌های دیجیتال است.


منبع : The block