ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک ملی نیویورک ملون در دو صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد

2024/04/27
12:28
70

بانک نیویورک ملون (BNY Mellon)، قدیمی‌ترین و یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده، سرمایه‌گذاری خود را در صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) فاش کرد. بر اساس گزارش‌های اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، BNY Mellon سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین مبتنی بر دارایی (Spot) که توسط BlackRock و Grayscale مدیریت می‌شوند را خریداری کرده است.

BNY Mellon حدود ۱.۲ میلیون دلار در صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد

جولین فاهرر، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آپولو، اهمیت این حرکت را در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس برجسته کرد: «آخرین خبر: بانک ۴۹ تریلیون دلاری BNY Mellon در گزارش‌های SEC اعلام کرد که در چندین صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است! BNY قدیمی‌ترین بانک آمریکا است.»

جزئیات سرمایه‌گذاری، همانطور که در گزارش SEC آمده است، شامل خریدهای کوچک اما نمادین است. مشارکت BNY Mellon با Grayscale شامل خرید ۳ سهم از صندوق بیت‌کوین Grayscale (GBTC) به مبلغ ۱۶۶ دلار و ۷,۱۰۵ سهم دیگر به مبلغ ۴۴۸,۸۲۳ دلار است. در مورد صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین iShares BlackRock (IBIT)، بانک خریدهای اولیه کمی انجام داد و یک سهم به ارزش ۵۰ دلار، به دنبال ۱۷,۱۲۳ سهم به ارزش ۶۲۹,۹۶۸ دلار و ۲,۷۹۴ سهم به ارزش ۱۱۳,۰۷۳ دلار خریداری کرد.

الیور ال. ویلز، نویسنده مشهور کتاب و معامله‌گر حرفه‌ای، قدرت مالی BNY Mellon را در فضای دارایی‌های دیجیتال به صورت زیر بیان کرد: «نیویورک ملون بزرگترین صندوق امانات در کره زمین است. اگر فکر می‌کنید بلک راک با ۱۰ تریلیون دلار تحت مدیریت شرکت بزرگی است، BNY Mellon را با ۴۹ تریلیون دلار امتحان کنید.

این حرکت استراتژیک توسط BNY Mellon بر روند گسترده‌تر گرم شدن تدریجی مؤسسات مالی سنتی نسبت به ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند. BNY Mellon در اکتبر ۲۰۲۲ با معرفی خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال برای مشتریان نهادی منتخب، دامنه خدمات خود را گسترش داده بود که این نشان‌دهنده تعهد این بانک به ادغام دارایی‌های دیجیتال در کنار دارایی‌های سنتی است.

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در میان مدیران ثروت محافظه‌کار محبوبیت پیدا می‌کنند

این تحول با افشاگری‌های صورت‌گرفته از سایر گزارش‌های ۱۳F در دو هفته گذشته همزمان است. همانطور که Bitcoinist گزارش داد، چندین شرکت بزرگ وال استریت و بانک‌های آمریکایی شروع به خرید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین مبتنی بر دارایی کرده‌اند.

مایکروسکوپ ،تحلیلگر کریپتو در مورد تنوع و پیامدهای این گزارش‌ها اظهار نظر کرد. او گزارش‌های اخیر ۱۳F را تجزیه و تحلیل کرد و پیشنهاد کرد که این اسناد با نزدیک شدن به مهلت اواسط ماه مه، موقعیت‌های بزرگتری از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین مبتنی بر دارایی را نشان خواهند داد.

مایکروسکوپ خاطرنشان کرد: «تا کنون، این گزارش‌ها نشان‌دهنده محبوبیت در بین مدیران ثروت است. بسیاری از مدیران ثروتی که مالکیت صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین را گزارش می‌کنند، در منطقه غرب میانه/مرکز آمریکا واقع شده‌اند، که عموماً طرز فکری محافظه‌کارانه‌تری دارند و مالکیت آن‌ها از این صندوق‌ها می‌تواند نشان‌دهنده نگرانی بلندمدت در مورد تورم و وضعیت بدهی آمریکا باشد.»

مایکروسکوپ با برجسته کردن نمونه‌های خاصی از این گزارش‌ها، به شرکت Fielder Capital، یک مشاور مالی در تنسی اشاره کرد که گزارش داد ۳۷۷,۵۲۴ سهم از صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین Bitwise (BITB) به ارزش ۱۴.۶ میلیون دلار را در اختیار دارد که این امر آن را به سومین موقعیت بزرگ در سبد سهام آن‌ها تبدیل می‌کند.


منبع : bitcoinist