ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دادگاه ریپل علیه SEC وارد مرحله دادرسی شد; پیش‌بینی برنده شدن ریپل

2024/04/29
18:39
146

تحولات کلیدی پرونده‌ی حقوقی ریپل (XRP) علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در این هفته

در روزهای آینده، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در پرونده‌ی حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواهیم بود. در ادامه، جزئیات این پیشرفت‌ها را بررسی می‌کنیم.

هفته‌ای سرنوشت‌ساز

پس از بیش از سه سال درگیری‌های حقوقی فشرده بین شرکت ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، پرونده‌ی این دو نهاد بالاخره وارد مرحله‌ی دادگاه شده است.

همانطور که استحضار دارید، این دعوی حقوقی در دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد، زمانی که کمیسیون نظارت بر بورس و اوراق بهادار آمریکا، ریپل را به عرضه غیرقانونی بیش از ۱.۳ میلیارد دلار اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرد. ریپل با این ادعا مخالفت کرد و استدلال نمود که توکن بومی این شرکت (XRP) نباید به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شود و بنابراین تحت صلاحیت این کمیسیون قرار نمی‌گیرد.

دادگاه مملو از پیشرفت‌ها و تعهدات متعددی است که هر دو طرف باید به آن‌ها پایبند باشند. چند روز پیش، قاضی دادگاه، سرکار خانم سارا نتبرن، دستور زمان‌بندی جدیدی صادر کرد که از کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌خواهد لایحه خود را در خصوص راه حل‌های پیشنهادی و صدور حکم نهایی ارائه کند. مهلت کمیسیون برای انجام این امر امروز (۲۹ آوریل) تعیین شده است، در حالی که به ریپل مهلت سه روز کاری برای پاسخگویی به لایحه مذکور داده شده است.

حضور قاضی نتبرن با توجه به رویکرد نسبتاً مساعد او نسبت به XRP، از سوی بسیاری از بازیگران این صنعت به عنوان نشانه‌ای مثبت برای پیروزی قاطع ریپل تلقی می‌شود. سه سال پیش، ایشان نظر دادند که ارز دیجیتال بومی این شرکت دارای کاربردی است که «آن را از بیت‌کوین و اتریوم متمایز می‌کند.»

تأثیر کلیدی بر XRP

قیمت XRP به هر سه مورد از پیروزی‌های جزئی در دادگاه که ریپل در طول سال ۲۰۲۳ به دست آورد، واکنش مثبتی نشان داد. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در صورت پیروزی ریپل در این دادگاه، شاهد یک روند صعودی قابل توجه برای XRP باشیم.


منبع : Cryptopotato