ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر، رقیب اصلی نورالینکِ ایلان ماسک، در Blackrock Neurotech سرمایه‌گذاری کلان می‌کند

2024/04/29
18:52
65

تتر، شرکت پشتوانه بزرگترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار، با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در Blackrock Neurotech، یکی از رقبای اصلی نورالینک، شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌های مغزیِ ایلان ماسک، وارد حوزه‌ی فناوری رابط مغز-کامپیوتر (BCI) شده است. این سرمایه‌گذاری تتر را به سهام‌دار عمده‌ی Blackrock Neurotech تبدیل می‌کند.

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده امروز، این سرمایه‌گذاری از طریق Tether Evo، بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر تتر، انجام شده است. این اقدام، ورود قابل توجهی به حوزه‌ی فناوری رابط مغز-کامپیوتر (BCI) به شمار می‌رود.

Blackrock Neurotech، که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد، در خط مقدم فناوری BCI قرار دارد و ایمپلنت‌های عصبی‌ای را توسعه می‌دهد که به افراد مبتلا به فلج و اختلالات عصبی کمک می‌کند. این شرکت به خاطر سیستم رابط مغز-کامپیوتر MoveAgain که برای استفاده در خانه طراحی شده و به بیماران امکان کنترل وسایل با فکرشان را می‌دهد، شناخته شده است.

در ماه مه ۲۰۲۱، Blackrock Neurotech موفق به جذب ۱۰ میلیون دلار سرمایه در یک دور سرمایه‌گذاری به رهبری شرکت re.Mind Capital متعلق به کریستین آنگرمایر شد. همچنین پیتر تیل، کارآفرین آلمانی تیم سیورز و صندوق سرمایه‌گذاری Sorenson Impact's University Venture Fund II در این دور سرمایه‌گذاری مشارکت داشتند.

این شرکت همچنین زمانی که ناتان کوپلند، بیمار تحت درمان آن‌ها، با استفاده از رابط مغز-کامپیوتر با باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مشت به مشت زد، به یک دستاورد تاریخی دست یافت.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری تتر، تجاری‌سازی راه‌حل‌های پزشکی Blackrock Neurotech و همچنین تلاش‌های تحقیق و توسعه‌ی آن‌ها را برای حفظ جایگاهشان به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه‌ی BCI تأمین مالی خواهد کرد.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، تعهد این شرکت به فناوری‌هایی را که کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی را بهبود می‌بخشد و دامنه‌ی کاربرد این فناوری را گسترش می‌دهد، ابراز کرد.

آردوینو گفت: «Blackrock Neurotech تنها آغاز سفر ما از طریق Tether Evo برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که مرزهای ممکن را در تقاطع نوآوری فناورانه و پتانسیل انسانی بازتعریف می‌کنند. تتر مدت‌هاست به پرورش فناوری‌های نوظهوری که قابلیت‌های دگرگون‌کننده‌ای دارند، اعتقاد داشته است و رابط‌های مغز-کامپیوتر Blackrock Neurotech پتانسیل گشودن درهای جدیدی در ارتباطات، توانبخشی و تقویت شناختی را دارد.»

فلوریان سولزباخر، یکی از بنیان‌گذاران Blackrock Neurotech، بر اهمیت شرکای دوراندیش در پیشبرد فناوری‌های مراقبت‌های بهداشتی تأکید کرد.

سولزباخر گفت: «رویای همیشگی من کمک و بازگرداندن توانایی به افرادی است که آن را از دست داده‌اند و پیشبرد فناوری‌هایی که مراقبت‌های بهداشتی و دنیای اطراف ما را متحول می‌کنند. این تلاش بلندمدت و جاه‌طلبانه نیازمند شرکای فداکار و دوراندیش است. ما نمی‌توانستیم برای تحقق بخشیدن به چشم‌انداز مشترکمان، شریک بهتری از تتر با تعهدش به یافتن و پرورش فناوری‌هایی که به بسیاری از مردم کمک می‌کند و بشریت را به جلو می‌برد، پیدا کنیم.»

سرمایه‌گذاری تتر در Blackrock Neurotech بخشی از استراتژی گسترده‌تر آن‌ها برای حمایت از فناوری‌های نوآورانه از طریق بخش‌های تازه‌تأسیس‌شان، از جمله Tether Power، Tether Edu و Tether Data است که هرکدام بر جنبه‌های مختلف پیشرفت فناوری و پتانسیل انسانی تمرکز دارند.


منبع : Cryptobriefing