ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دعوای حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: درگیری بر سر شهادت کلیدی

2024/04/30
22:33
87

جنگ حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) همچنان ادامه دارد و به نظر نمی رسد به زودی به پایان برسد. اخیراً، کمیسیون بورس و اوراق بهادار با مخالفت با درخواست ریپل برای حذف شهادت شاهد جدیدی به نام آندریا فاکس (که با عنوان «اظهاریه فاکس» شناخته می شود) به این درگیری دامن زد.

ریپل پیش از این استدلال کرده بود که این اظهاریه، نظر کارشناسی ناخواسته ای را ارائه می دهد. اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار این ادعا را رد کرد و آن را «یک مدرک خلاصه استاندارد برای حمایت از محاسبات استرداد وجه» توصیف کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: «این یک گزارش کارشناسی نیست، به تجربه تخصصی متکی نیست و هیچ نظری ارائه نمی دهد، چه برسد به نظر «کارشناسی». همچنین شهادت یک شاهد عینی را ارائه نمی دهد. بلکه از محاسبات ریاضی اولیه برای سوابق مالی ریپل استفاده می کند تا ارائه شواهد به قاضی تورس ساده شود... دادگاه باید درخواست ریپل را رد کند.»

این سازمان همچنین استدلال کرد که «اظهاریه فاکس» شامل اطلاعاتی است که از اسناد تولید شده توسط خود ریپل، از جمله اظهارنامه های مالیاتی و صورت های مالی به دست آمده است و این اطلاعات می توانند برای تعیین نتیجه پرونده مفید باشند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ادامه یادآور شد که قاضی فدرال تورس پیش از این همین اعتراضات را که شرکت اکنون مطرح می کند، نادیده گرفته است.

کمیسیون در پایان نتیجه‌گیری کرد: «همانطور که قاضی تورس در جلسه خلاصه حکم انجام داد، دادگاه در اینجا باید اعتراض ریپل به اظهاریه فاکس را رد کند.»

آیا توافق احتمالی در راه است یا این یک حرکت استراتژیک از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار است؟

آخرین تحولات در پرونده ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار توسط جیمز کِی. فیلان، وکیل مدافع و دادستان سابق فدرال، به اشتراک گذاشته شد. بسیاری از کاربران در بخش نظرات این پست، این اقدام را تلاش دیگری از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای به تعویق انداختن نتیجه پرونده می دانند.

از سوی دیگر، جرمی هوگان، وکیل آمریکایی، بر این باور است که حل و فصل این پرونده نزدیک است و انتظار دارد این دعوی حقوقی به طور رسمی در تابستان امسال مختومه شود. او همچنین پیش بینی کرده است که مبلغ نهایی توافق احتمالی ۱۰۰ میلیون دلار باشد، به مراتب کمتر از ۲ میلیارد دلاری که کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست کرده بود و ۱۰ برابر بیشتر از پیشنهادی که ریپل ارائه داده است.

هوگان اظهار داشت: «من می گویم که قاضی هیچ گونه استرداد وجهی را حکم نخواهد کرد، اما برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار امتیازی قائل خواهد شد و از ریپل می خواهد تا ۱۰۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.»


منبع : Cryptopotato