ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مقررات استیبل‌کوین ممکن است از صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین آمریکا (ETF) پیشی بگیرد

2024/04/30
22:42
66

مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری (CIO) شرکت Bitwise، بر این باور است که تصویب قوانین جامع استیبل‌کوین توسط کنگره در سال جاری، می‌تواند تأثیری به اندازه یا حتی بیشتر از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین آمریکا (ETF) بر پذیرش گسترده رمزارزها داشته باشد.

در روز چهارشنبه، ماکسین واترز، عضو ارشد دموکرات کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، اعلام کرد که وی و پاتریک مک‌هِنری، رئیس کمیته، در تلاش برای «تصویب لایحه استیبل‌کوین در آینده‌ای نزدیک» هستند.

هوگان در یادداشتی خطاب به مشتریان در روز دوشنبه اشاره کرد که این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است. او استدلال می‌کند که «به نظر می‌رسد کنگره واقعاً ممکن است امسال قوانین جامع استیبل‌کوین را تصویب کند» چرا که اظهارات واترز نشان‌دهنده حمایت گسترده از این توافق است.

با این حال، کودی کربون، معاون سیاستگذاری اتاق بازرگانی دیجیتال، گفت که همچنان یک چالش حل نشده در مورد اینکه چه نهادی باید رگولاتور اصلی برای ناشران استیبل‌کوین باشد، وجود دارد.

سه عامل محرک برای علاقه به استیبل‌کوین

از دیدگاه هوگان، علاقه دو حزبی به استیبل‌کوین توسط سه عامل اصلی هدایت می‌شود.

اولاً، همانطور که رئیس فدرال رزرو، والر، اشاره کرده است، استیبل‌کوین‌ها می‌توانند برای دلار آمریکا مفید باشند و به حفظ جایگاه آن به عنوان ارز ذخیره جهانی کمک کنند. دوماً، پروژه‌های استیبل‌کوین خریداران قابل توجه اوراق خزانه آمریکا هستند معادل شانزدهمین دارنده حاکمیتی. سوماً، فرصت مالی عظیمی که این حوزه ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال، هوگان خاطرنشان کرد که تتر، بزرگترین ناشر استیبل‌کوین، با داشتن تنها ۱۲۵ کارمند، سال گذشته ۶.۳ میلیارد دلار سود کسب کرده است، در حالی که گلدمن ساکس با ۴۵۰۰۰ کارمند، ۸.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. او گفت: «می‌توان با اطمینان گفت که وال استریت برای ورود به عرصه استیبل‌کوین در حال لابی‌گری است.»

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Bitwise استدلال کرد که این لایحه به عنوان اولین قانونگذاری جامع رمزارز که توسط کنگره تصویب می‌شود، به بانک‌هایی مانند جی‌پی مورگان اجازه می‌دهد تا وارد این فضا شوند و از «رقبا به شرکای تجاری» در بخش‌هایی از اکوسیستم رمزارز تبدیل شوند. وی افزود: «میلیون‌ها نفر و شرکت با سرعت، هزینه‌های کم و سهولت استفاده‌ای که کیف پول‌های رمزارز، استیبل‌کوین‌ها و زیرساخت‌های پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین ارائه می‌دهند، آشنا خواهند شد.»

«پرداخت منظم با استیبل‌کوین در عرض چند سال»

هوگان با اشاره به ویژگی جدید «پرداخت با استیبل‌کوین» که اخیراً توسط استرایپ اعلام شد و پلتفرم تحلیل درون-زنجیره‌ای ویزا که نشان‌دهنده افزایش پذیرش استیبل‌کوین است، پیشنهاد کرد که ممکن است بتوانیم ظرف چند سال به طور منظم با استیبل‌کوین پرداخت کنیم.

کل بازار استیبل‌کوین در حال حاضر، ۱۶۶.۴ میلیارد دلار ارزش دارد که نسبت به ابتدای سال جاری ۲۳ درصد افزایش یافته است، هرچند هنوز نسبت به اوج حدود ۱۸۱ میلیارد دلاری در آوریل ۲۰۲۲ کاهش داشته است.


منبع : The block