ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کوین‌بیس یکپارچه‌سازی با شبکه لایتنینگ بیت‌کوین را تکمیل کرد

2024/04/30
22:46
67

کوین‌بیس شبکه لایتنینگ بیت‌کوین (LN) را در پلتفرم خود ادغام کرده است و کاربران را قادر می‌سازد تا بیت‌کوین را با هزینه‌ای به مراتب کمتر و در زمانی به مراتب کوتاه‌تر نسبت به تراکنش‌های سنتی درون-بلاکچینی ارسال و دریافت کنند.

کاربران کوین‌بیس اکنون دسترسی کامل به تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر بیت‌کوین که از طریق شبکه لایتنینگ پردازش می‌شوند، دارند.

بر اساس گفته‌های کوین‌بیس، حرکت آنها به سمت یکپارچه‌سازی با شبکه لایتنینگ پاسخی به تقاضای روزافزون برای روش‌های کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای انجام تراکنش با ارزهای دیجیتال است. این یکپارچه‌سازی از طریق همکاری صرافی با لایت‌اسپارک، یک تأمین‌کننده زیرساخت شبکه لایتنینگ که توسط دیوید مارکوس، مدیر سابق اجرایی پی‌پل، تأسیس شده است، انجام شد.

صرافی در یک پست وبلاگی اعلام کرد: «تا کنون، انتقال بیت‌کوین در کوین‌بیس بر بستر اصلی بلاک‌چین پردازش می‌شد، به این معنی که می‌توانستند بین ۱۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول بکشند و برای کاربران پرهزینه باشند. شبکه لایتنینگ، که روی بیت‌کوین ساخته شده است، امکان انتقال فوری بیت‌کوین خارج از بستر اصلی با هزینه‌ای به مراتب کمتر را فراهم می‌کند.»

شبکه لایتنینگ یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که روی بلاک‌چین بیت‌کوین ساخته شده و امکان انجام تراکنش‌های تقریباً لحظه‌ای با کارمزدهای بسیار پایین را فراهم می‌کند. کوین‌بیس با یکپارچه‌سازی این فناوری، قصد دارد به مسائل کندی زمان تراکنش و هزینه‌های بالای حاکم بر سیستم پرداخت جهانی رسیدگی کند.

در سال ۲۰۲۲، تخمین زده می‌شود که مصرف‌کنندگان آمریکایی ۷۵ میلیارد دلار کارمزد تراکنش با کارت‌های اعتباری پرداخت کرده‌اند و تسویه بسیاری از تراکنش‌ها روزها طول می‌کشد. یکپارچه‌سازی شبکه لایتنینگ در کوین‌بیس راه‌حلی ارائه می‌دهد، به طوری که هزینه ارسال جهانی بیت‌کوین ۲۰ برابر کمتر از میانگین ۲ درصد کارمزد دریافتی در تراکنش‌های کارت‌های اعتباری و تنها کسری از هزینه ۳۰ دلاری است که برای حواله‌های بانکی پرداخت می‌شود.

پیش از این یکپارچه‌سازی، تراکنش‌های بیت‌کوین در کوین‌بیس بر بستر اصلی بلاک‌چین پردازش می‌شد که می‌توانست بین ۱۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول بکشد و برای کاربران پرهزینه باشد. با شبکه لایتنینگ، مشتریان کوین‌بیس اکنون می‌توانند بدون نیاز به واسطه یا زمان‌های طولانی برای تسویه حساب، به طور لحظه‌ای از طریق حساب‌های خود بیت‌کوین ارسال، دریافت یا با آن پرداخت کنند.

شبکه لایتنینگ از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۷ با تقاضای روزافزون از سوی مشتریان کوین‌بیس، رشد ثابتی داشته است. یکپارچه‌سازی شبکه لایتنینگ به ویژه برای جوامع بدون بانک یا با خدمات بانکی محدود بسیار مهم است، زیرا این شبکه روشی برای دسترسی به خدمات مالی بدون هزینه‌های بالا و تأخیرهای مرتبط با سیستم‌های بانکداری سنتی ارائه می‌دهد.


منبع : Cointelegraph