ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک هنگ کنگ، ZA Bank، زیرمجموعه شرکت چینی ZhongAn Online P&C Insurance، قصد دارد خدمات تجارت این دارایی‌های دیجیتال را

2024/05/03
00:08
68

به منظور تبدیل شدن به یک مرکز پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال، هنگ کنگ در سال گذشته قوانین جدیدی را برای صرافی‌های دارایی دیجیتال وضع نمود. بر اساس این قوانین، تمامی صرافی‌های فعال در این شهر ملزم به درخواست مجوز تا فوریه ۲۰۲۴ شدند. با توجه به اهمیت بالای مجوز صادره توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) به دلیل شهرت این نهاد، رقابت شدیدی بین ۲۴ شرکت متقاضی برای کسب این مجوزها شکل گرفته است.

مدیرعامل ZA Bank، آقای رونالد یو من چانگ، در مصاحبه‌ای با SCMP اعلام کرد این بانک در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات تجارت دارایی‌های مجازی به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش است. با این حال، جزئیات دقیق این خدمات پس از نهایی شدن مراحل آماده‌سازی اعلام خواهد شد.

بانک ZA تا زمان انتشار این گزارش پاسخی به درخواست کریپتونو برای اظهارنظر ارائه نکرده است.

همزمان با ورود ZA Bank به عرصه ارزهای دیجیتال، هنگ کنگ قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای این حوزه اعمال نموده است. کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) در فوریه به سرمایه‌گذاران هشدار داد تا صرفا از پلتفرم‌های دارای مجوز استفاده نموده و از ثبت قانونی صرافی‌های مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند.

این هشدار با ضرب‌الاجلی برای صرافی‌های ارز دیجیتال مستقر در هنگ کنگ همراه بود. بر اساس این ضرب‌الاجل، صرافی‌ها تا ۲۹ فوریه فرصت داشتند درخواست مجوز خود را ارائه دهند، در غیر این صورت با تعطیلی تا پایان ماه مه مواجه می‌شدند. وب‌سایت SFC نیز این موضوع را با تاکید بر لزوم توقف فعالیت صرافی‌های بدون مجوز تا پایان ماه مه تایید کرده است.

علاوه بر این، کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است دارایی‌های دیجیتال خود را به پلتفرم‌هایی که در حال حاضر تحت نظارت هستند و یا در حال اخذ مجوز می‌باشند، منتقل نمایند. در حال حاضر، تنها OSL Digital Securities و Hash Blockchain مجوز تجارت دارایی‌های مجازی را در هنگ کنگ دارا هستند. با این حال، ۲۴ متقاضی دیگر از جمله نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند OKX، HKVAX، Bybit و DFX Labs برای اخذ مجوز در حال رقابت می‌باشند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ همچنین لیستی از درخواست‌های تایید شده و رد شده برای پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های مجازی را تا ۱ ژوئن ۲۰۲۴ در یک رجیستر عمومی منتشر خواهد کرد.

این نهاد نظارتی به تازگی چراغ سبز اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) آسیا را که مستقیماً به بیت کوین و اتریوم مرتبط هستند، صادر کرده است. این صندوق‌ها از روز سه‌شنبه در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ معامله می‌گردند.

موقعیت هنگ کنگ در عرصه ارز دیجیتال در اواسط سال ۲۰۲۲ به دلیل فقدان قوانین شفاف و ظهور رقبایی مانند سنگاپور و دبی با رویکرد دوستانه به ارزهای دیجیتال، با چالش‌هایی مواجه شد. با این حال، این شهر در حال بازگشت به عرصه رقابت است.

تعهد بانک ZA، همانطور که آقای رونالد یو اعلام کرده است، بر حمایت از بخش دارایی‌های دیجیتال، از جمله استارت‌آپ‌های وب ۳، با توجه به افزایش تجارت این دارایی‌ها از طریق برنامه صدور مجوز جدید، استوار است. این برنامه به همراه لغو ممنوعیت تجارت خرده فروشی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، عزم جدی هنگ کنگ را برای تبدیل شدن به یک مرکز مهم ارز دیجیتال به نمایش می‌گذارد.


منبع : Cryptonews