ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری تتر با Chainalysis برای نظارت بر تراکنش‌ها و مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی

2024/05/03
19:08
55

تتر، صادرکننده بزرگترین استیبل‌کوین جهان، اعلام کرد که با Chainalysis، پلتفرم داده بلاکچین، برای نظارت بر فعالیت‌های بازار ثانویه و مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی همکاری می‌کند.

تتر، که ارز دیجیتال USDT با پشتوانه دلار آمریکا را منتشر می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال راه‌اندازی ابزارهای نظارت و تحلیل جدیدی به همراه Chainalysis است. این ابزارها قادر به شناسایی کیف پول‌هایی هستند که ممکن است خطرناک باشند یا با آدرس‌های غیرقانونی یا تحریم‌شده مرتبط باشند.

جاناتان لوین، هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد راهبردی Chainalysis، در وبلاگ این شرکت گفت: «تعهد پیشگیرانه تتر به نظارت بر بازار ثانویه برای USDT، محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان، پتانسیل تغییر کل اکوسیستم و تبدیل آن به فضایی امن‌تر برای تراکنش دارد.»

نظارت بر فعالیت‌های بازار ثانویه

تتر در ادامه توضیح می‌دهد که «فعالیت‌های بازار ثانویه» به تراکنش‌هایی اشاره دارد که خارج از نهادهای محدودی که مستقیماً USDT را از تتر خرید و فروش می‌کنند، با استفاده از USDT در کل اکوسیستم انجام می‌شود.

ابزارهای جدید توسط Chainalysis ساخته شده و به تتر امکان «نظارت منظم بر تراکنش‌ها» را می‌دهد و به این شرکت امکان نظارت بر بازار USDT را می‌دهد. تتر گفت، این ابزارها توسط متخصصان انطباق و بازرسان تتر برای شناسایی کیف پول‌هایی که ممکن است خطرناک باشند یا با آدرس‌های غیرقانونی یا تحریم‌شده مرتبط باشند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تتر سود ۴.۵۲ میلیارد دلاری گزارش کرد

در اوایل این هفته، تتر از رکورد سود خالص ۴.۵۲ میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد که دستاوردی قابل توجه برای این شرکت محسوب می‌شود. سود قابل توجه به طور عمده به سودهای مالی این شرکت از بیت کوین و طلا به مبلغ ۳.۵۲ میلیارد دلار و ۱ میلیارد دلار اضافی از سود عملیاتی نسبت داده شده است.

در ماه دسامبر، مؤسسه رتبه‌بندی اعتباری آمریکایی S&P Global Inc. اعلام کرد که ارزیابی توانایی تتر برای حفظ برابری با دلار آمریکا را با رتبه «محدود» ۴ آغاز کرده است. ارزیابی ریسک بین ۱ تا ۵ است که ۵ نشان‌دهنده ضعیف بودن است. به دلیل عدم شفافیت اطلاعات، تتر امتیاز ضعیف دریافت کرده است.

استیبل‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش آنها معمولاً به یک ارز یا کالای رایج (فیات) وابسته است. تتر سال‌هاست که تحت نظارت قرار دارد. این استیبل‌کوین در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و قدیمی‌ترین استیبل‌کوین با بیشترین حجم در گردش است. همانطور که S&P اشاره کرد، قیمت آن در سال‌های اخیر و به ویژه در ۱۲ ماه گذشته نسبتاً ثابت باقی مانده است.


منبع : Cryptonews