ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Block، شرکت جک دورسی، 10 درصد از سود ماهانه خود را به خرید بیت‌کوین اختصاص می‌دهد

2024/05/03
19:11
72

شرکت Block که توسط جک دورسی رهبری می‌شود، طبق گزارش سه ماهه خود که روز پنجشنبه منتشر شد، قصد دارد 10 درصد از سود حاصل از محصولات بیت‌کوین خود را هر ماه به خرید بیشتر این ارز دیجیتال اختصاص دهد.

علاقه‌مندی بلندمدت Block به بیت‌کوین

بلوک یکی از اولین شرکت‌های سهامی عام بود که در سال 2020 بیت‌کوین را به دارایی‌های خود اضافه کرد. با سرمایه‌گذاری اولیه 220 میلیون دلاری، دارایی‌های بیت‌کوین این شرکت تا پایان سه ماهه اول سال 2024 با رشد 160 درصدی به 573 میلیون دلار رسید.

دورسی، مدیرعامل شرکت، در نامه‌ای به سهامداران اعلام کرد: «ما بر این باوریم که جهان به یک پروتکل باز برای پول نیاز دارد، پروتکلی که مالکیت یا کنترل آن در دست هیچ نهادی نباشد.» او افزود: «بیت‌کوین بهترین و تنها گزینه برای تبدیل شدن به چنین پروتکلی و در نهایت، تبدیل شدن به واحد پول رایج اینترنت است.»

دورسی همچنین گفت که در حال حاضر، Block کمتر از 3 درصد از منابع خود را به پروژه‌های بیت‌کوین اختصاص می‌دهد.

عملکرد مالی قوی Block

در سه ماهه اول، سود ناخالص این شرکت پرداخت‌کننده 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 2.09 میلیارد دلار رسیده است. درآمد خالص نیز چهار برابر شده و به 472 میلیون دلار یا 74 سنت به ازای هر سهم رسیده است، در حالی که این رقم در سه ماهه مشابه سال گذشته 98.3 میلیون دلار یا 16 سنت به ازای هر سهم بود.

در همین حال، Block پیش‌بینی سالیانه تعدیل‌شده‌ی سود سهام قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) خود را برای سه ماهه دوم از 670 میلیون دلار به 690 میلیون دلار افزایش داد. این شرکت همچنین پیش‌بینی درآمد خالص تعدیل‌شده‌ی سالانه‌ی خود را به حداقل 2.76 میلیارد دلار افزایش داد. این رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی 2.63 میلیارد دلاری افزایش یافته است.

این نتایج قوی و چشم‌انداز خوش‌بینانه باعث شد تا قیمت سهام این شرکت با 5 درصد افزایش به 70.30 دلار در روز پنجشنبه بسته شود.

Cash App، موتور محرکه‌ی رشد Block با چالش‌های نظارتی احتمالی

سکوی پرداخت موبایلی Block، Cash App، همچنان یک نیروگاه سودآور باقی مانده است. این واحد 1.26 میلیارد دلار سود ناخالص تولید کرده است که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

با این حال، این شرکت با یک مانع احتمالی نظارتی روبرو است. در حال حاضر، دادستان‌های فدرال در حال بررسی مسائل ادعایی مربوط به انطباق با قوانین در Square و Cash App هستند.

طبق گزارش‌ها، این نگرانی‌ها بر پتانسیل Block در عدم جمع‌آوری اطلاعات کافی از مشتریان متمرکز است. این تحقیقات همچنین به تراکنش‌های کشورهای تحریم‌شده و امکان انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال برای گروه‌های تروریستی می‌نگرد.

یک کارمند سابق ادعا کرده است که هزاران تراکنش گزارش نشده است، که نشان‌دهنده‌ی چالش قابل توجهی برای Block در ماه‌های آینده است.

Block از سیستم پیشرفته‌ی استخراج بیت‌کوین رونمایی کرد

شرکت Block اخیراً فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین خود را گسترش داده است. این شرکت در حال گذار از طراحی تراشه‌های مجزا به توسعه‌ی یک سیستم استخراج کامل است.

این شرکت طراحی یک تراشه‌ی استخراج بیت‌کوین پیشرفته‌ی 3 نانومتری را نهایی کرده است و در حال حاضر برای عملیاتی کردن آن با یک کارخانه‌ی ریخته‌گری نیمه‌رساناهای مهم همکاری می‌کند.


منبع : Cryptonews