ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیش بینی CF Benchmarks : حجم دارایی تحت مدیریت صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) رمزارز هنگ کنگ تا پایان سال ۲۰۲۴ از ۱

2024/05/03
19:19
70

مدیرعامل CF Benchmarks، زیرمجموعه صرافی رمزارز Kraken، چشم انداز مثبتی را برای صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) رمزارز هنگ کنگ ترسیم می کند و پیش بینی می کند که این صندوق ها تا پایان سال ۲۰۲۴ با عبور از رکود اولیه، بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) را جذب نمایند.

CF Benchmarks، یک شرکت مستقر در لندن که بر ارائه داده های مرجع برای ETF های رمزارز تمرکز دارد، به طور خاص بر محصولات بیت کوین مانند IBIT BlackRock فعالیت می کند. این شرکت هم اکنون بر حدود ۲۴ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت در این بازار نظارت دارد که تقریباً نیمی از کل بازار معیارسنجی رمزارز را تشکیل می دهد.

گزارش اخیر بلومبرگ حاکی از آن است که CF Benchmarks علیرغم حجم معاملات نسبتاً پایین در زمان عرضه اولیه ETF های هنگ کنگ، اکنون در حال همکاری با این صندوق های جدید است. مدل کسب و کار CF Benchmarks بر اساس اعطای حق امتیاز معیارهای خود به صندوق ها و دریافت هزینه هایی است که متناسب با رشد دارایی تحت مدیریت افزایش می یابد.

انتظار CF Benchmarks برای گسترش جهانی ETF های رمزارز

CF Benchmarks پتانسیل قابل توجهی برای گسترش ETF های رمزارز به سایر کشورها از جمله کره جنوبی و اسرائیل را پیش بینی می کند. این شرکت با اشاره به سابقه کره جنوبی در پذیرش بالای دارایی های دیجیتال و تمایل این کشور به ETF ها به عنوان گزینه ای برای پس انداز بلندمدت، چشم انداز مثبتی را برای این بازار ترسیم می نماید.

شایان ذکر است که CF Benchmarks پیش بینی اولیه خود برای دارایی تحت مدیریت ETF های اسپات بیت کوین ایالات متحده در سال جاری را از ۵ میلیارد دلار به بیش از چهار برابر آن مقدار اصلاح  کرده است.

سویی چانگ، مدیرعامل CF Benchmarks، ابراز امیدواری می کند که محصولات هنگ کنگ تا پایان سال ۲۰۲۴ بتوانند تا ۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت را جذب نمایند.

همانطور که ورود ETF های ایالات متحده به بازار منجر به افزایش قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی تقریباً ۷۴۰۰۰ دلار در ماه مارس شد، کاهش تقاضای سرمایه گذار در ماه های اخیر منجر به افت تقریباً ۱۴۰۰۰ دلاری قیمت این ارز دیجیتال گردیده است. گفتنی است که روز چهارشنبه، خروج گسترده سرمایه گذاران از تقریباً ده ها ETF آمریکایی منجر به کاهش دارایی تحت مدیریت این صندوق ها به حدود ۴۷ میلیارد دلار شد.

پیش بینی رشد قابل توجه درآمد برای CF Benchmarks

چانگ، مدیرعامل CF Benchmarks مستقر در لندن، پیش بینی می کند که درآمد این شرکت در سال جاری با رشدی "دو رقمی در محدوده وسط" مواجه شود. آخرین حساب های مالی این شرکت در انگلستان نشان می دهد که درآمد آن در سال ۲۰۲۲ به ۶ میلیون پوند (۷.۵ میلیون دلار) رسیده است.

CF Benchmarks برای پشتیبانی از برنامه های توسعه خود، قصد دارد نیروی کار خود را تقریباً یک سوم افزایش دهد و از مرز ۴۰ کارمند فراتر رود.

Kraken، یکی از بزرگترین صرافی های رمزارز جهان، CF Benchmarks را در سال ۲۰۱۹ به مبلغی هنگفت خریداری کرد. CF Benchmarks که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، همچنان خدمات قیمت گذاری بیت کوین را برای قراردادهای مشتقه در بورس کالای شیکاگو CME ارائه می دهد که جریان درآمد قابل توجهی را برای این شرکت به ارمغان می آورد.

ورود هنگ کنگ به عرصه ETF های رمزارز با عرضه اولین سری از این صندوق ها که بر روی رمزارزها تمرکز دارند، نشان دهنده رقابتی بالقوه برای محصولات محبوب بیت کوین در ایالات متحده است. Harvest Global Investments Ltd.، واحد محلی China Asset Management، به همراه شراکت بین HashKey Capital Ltd. و Bosera Asset Management (International) Co.، روز سه شنبه ETF های بیت کوین و اتریوم را در این شهر راه اندازی کردند.

بر اساس برآوردهای ربکا سین از بلومبرگ اینتلیجنس، انتظار می رود که صندوق های بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ طی دو سال آینده بتوانند حدود ۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت را جذب نمایند.


منبع : Cryptonews