ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیانگذار کاردانو پیشنهاد ادغام با بیت کوین کش را مطرح کرد

2024/05/06
10:09
78

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار پروژه بلاکچین کاردانو، طی نظرسنجی‌ای که بر روی پلتفرم اجتماعی ایکس منتشر نمود، نظر جامعه ارزهای دیجیتال را در خصوص ادغام احتمالی کاردانو و بیت کوین کش جویا شد. این نظرسنجی که ماهیت "فرضی" دارد، در زمان نگارش این گزارش با کسب آرای موافق ۸،۳۰1 در مقابل ۴،۲۱۲ رای مخالف، با اقبال اولیه مواجه گردیده است.

در این نظرسنجی که بیش از ۱۲,۰۰۰ رای طی ۲۴ ساعت اولیه دریافت کرده است، از کاربران پرسیده شده است: "آیا تمایل دارید بیت کوین کش به یک زنجیره شریک کاردانو تبدیل شود که با فناوری‌های اثبات کار مفید لیوس، اثبات سهام با اثبات صفر دانش (NiPoPoWs) و فناوری ارگو ارتقا یافته و در نتیجه به سریع‌ترین و کاربردی‌ترین زنجیره اثبات کار ساخته شده تبدیل شود؟"

با وجود ماهیت فرضی این نظرسنجی، همانطور که ایلان ماسک پس از خرید ایکس نشان داد، چنین نظرسنجی‌هایی می‌توانند به عنوان ابزاری برای سنجش افکار عمومی و هدایت تصمیمات عمل کنند.

بن شری، مدیر ارشد فناوری شرکت بلاکچینی "Biggest Lab" ضمن ابراز حمایت از این ادغام ، اظهار داشت: "همواره هم‌افزایی طبیعی بین این دو زنجیره را به دلیل مدل UTXO مشترک که امکان مقیاس‌پذیری بالا و عدم تمرکز را فراهم می‌کند، متصور می‌کردم."

در حالی که نتایج اولیه حاکی از حمایت جامعه از این ادغام است، جزئیات فنی و نحوه عملیاتی شدن چنین مشارکتی هنوز به طور کامل مشخص نشده است. به لحاظ فنی، با توجه به استفاده‌ی آقای هاسکینسون از عبارت "زنجیره شریک"، به نظر می‌رسد برای بهره‌مندی بیت کوین کش از ارتقاءهای پیشنهادی، نیاز به برقراری نوعی پل ارتباطی میان دو زنجیره وجود دارد.

فارغ از توافقات فنی، حصول اجماع میان ذینفعان و توسعه‌دهندگان هر دو پروژه نیز برای عملیاتی شدن این ادغام، امری ضروری به شمار می‌رود.

طرح این پیشنهاد از سوی آقای هاسکینسون، در شرایطی صورت می‌پذیرد که کاردانو خود را برای انجام دو "ارتقاء عمده" در سال جاری آماده می‌سازد. همانطور که پیش‌تر توسط کوین‌تلگراف گزارش شده بود، این پروژه در حال آماده‌سازی برای اجرای هاردفورک "چانگ" در سه ماهه دوم سال جاری و همچنین معرفی مدل اثبات سهام جدیدی تحت عنوان "اوروبوروس لیوس" می‌باشد.

این ارتقاءهای آتی توسط آقای هاسکینسون، در پاسخ به ویدئویی که در تاریخ ۷ آوریل توسط اینفلوئنسر حوزه ارزهای دیجیتال با نام مستعار "بیت‌بوی" منتشر شده بود، مورد اشاره قرار گرفت. در این ویدیو، وی با لحنی انتقادی، کاردانو را پروژه‌ای "مرده" قلمداد کرده بود.


منبع : Cointelegraph