ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار مهم در بازار ارزهای دیجیتال: تمایز قائل شدن میان ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال مرتبط

2024/05/06
21:03
97

بازار ارزهای دیجیتال شاهد هشدار مهمی از سوی طراح گرافیک نمادین دوج‌کوین است. این هشدار بر لزوم تفکیک میان ایلان ماسک، شرکت‌های او و ارزهای دیجیتال مختلف تاکید می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، سابقه‌ای در انتشار توییت در مورد ارزهای دیجیتال دارد. لقب «پدرخوانده‌ی دوج» که وی برای خود برگزیده است، نشان از حمایت او از دوج‌کوین از سال ۲۰۱۹ به بعد دارد. توییت‌ها و اظهارنظرهای ماسک در مورد ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله دوج‌کوین، اغلب منجر به افزایش قیمت و جلب توجه عموم به این حوزه شده است. با توجه به این سابقه، این احتمال وجود داشت که ماسک اقدام به راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی خود کند.

با این حال، علیرغم حمایت ماسک از دارایی‌های دیجیتال، وی همواره بر عدم مشارکت مستقیم شرکت‌های خود در ایجاد یا تایید توکن‌های ارز دیجیتال تاکید کرده است. در نوامبر گذشته، ماسک در پاسخ به پستی که شرکت او xAI را از میم‌کوین XAI Corp (XAI) جدا می‌کرد، به صراحت اعلام کرد که «هیچ‌یک از شرکت‌های او هرگز توکن ارز دیجیتال ایجاد نخواهند کرد».

شایان ذکر است که در حالی که تاکنون هیچ اقدامی از سوی ایلان ماسک یا شرکت‌های او برای راه‌اندازی ارز دیجیتال صورت نگرفته است، تسلا دوج‌کوین را به عنوان روش پرداخت برای برخی از کالاهای خود پذیرفته است. به‌روزرسانی اخیر صفحه‌ی پرداخت تسلا، حاکی از افزوده‌ شدن گزینه‌ی پرداخت با دوج‌کوین می‌باشد.

با این وجود، هشدار مهم طراح دوج‌کوین، که با اظهارات ماسک نیز همسو است، نقشی کلیدی در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. این هشدار به پیشگیری از شایعات بی‌اساس کمک کرده و اطمینان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بر اساس اطلاعات دقیق تصمیم‌گیری می‌کنند.


منبع : U Today