ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیش از راه‌اندازی، پروژه استیبل‌کوین ریپل با چالش‌هایی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مواجه شده است.

2024/05/08
20:54
60

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اخیراً در اسناد ارائه شده به دادگاه، استیبل‌کوین جدید ریپل که با پشتوانه دلار طراحی شده است را به عنوان یک "دارایی رمزنگاری ثبت‌نشده" معرفی کرده است.

این استیبل‌کوین که قرار است بر روی پلتفرم‌های XRP Ledger و اتریوم راه‌اندازی شود، با هدف تسهیل تعامل بین سیستم مالی سنتی و دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شده است. به گفته دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، جزئیات تکمیلی و نام این پروژه استیبل‌کوین در ماه ژوئن اعلام خواهد گردید.

دعوی حقوقی علیه ریپل به مراحل پایانی نزدیک می‌شود

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در پاسخیه‌ی خود به دادگاه، با توجه به وابستگی قابل توجه کسب‌وکار ریپل به فروش XRP به مشتریان سرویس نقدینگی لحظه‌ای (ODL)، درخواست صدور حکم منع دائمی علیه این شرکت را مطرح کرده است. سال گذشته، قاضی آنالیسا تورس، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، حکم داد که ریپل با فروش مستقیم توکن XRP به سرمایه‌گذاران نهادی، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ریپل را متهم کرده است که در تلاش برای تجدید نظر در استدلال‌های رد شده‌ی گذشته‌ی خود می‌باشد. این کمیسیون اعلام کرده است: "حق تجدید نظر برای ریپل محفوظ است، اما اصرار آن‌ها بر عدم پذیرش حکم دادگاه در خصوص تعیین خسارت، لزوم صدور حکم منع دائمی برای جلوگیری از نقض مجدد قوانین را برجسته می‌کند."

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین در پاسخیه‌ی خود بر لزوم اعمال جریمه‌ای سنگین علیه ریپل جهت تنبیه و بازدارندگی تأکید کرده است. پیش از این، ریپل بر جریمه‌ی ناچیز ۱۰ میلیون دلاری پافشاری کرده بود، اما کمیسیون مذکور معتقد است که این مبلغ برای مجازات مؤثر نقض قوانین کفایت نمی‌کند. علاوه بر این، به رویه‌ی معمول دادگاه‌ها در اعمال جریمه‌ای معادل سودهای غیرقانونی متهم اشاره شده است.

استوارت آلدروتی، وکیل ارشد ریپل، در واکنش به پاسخیه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ابراز داشته است که ریپل "بیش از هر زمان دیگری" به خاتمه‌ی این دعوی حقوقی نزدیک می‌باشد.

"رویه‌ی نادرست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در عدم اجرای صادقانه‌ی قوانین و تلاش برای گمراه‌سازی قاضی همچنان ادامه دارد. خبر خوش این است که ما بیش از هر زمان دیگری به پایان این دعوی حقوقی نزدیک هستیم، هرچند متأسفانه، بازیگران دیگری تازه در ابتدای این مسیر قرار دارند."


منبع : U Today