ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) لایحه نهایی خود را در پرونده ریپل را ارائه کرد

2024/05/08
21:06
99

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنان بر لزوم صدور احکام برای جلوگیری از تخلفات آتی توسط ریپل تاکید دارد، علی‌رغم ادعاهای ریپل مبنی بر عدم نیاز به چنین احکامی.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با ارائه لایحه نهایی خود در مرحله تعیین خسارت پرونده حقوقی، گام بزرگی در نبرد قانونی با ریپل لبز برداشت.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در پاسخ اخیر خود به لایحه تعیین خسارت، ادعای ریپل مبنی بر عدم اقدام این شرکت فناوری بلاکچین با بی‌احتیاطی و نبود “عدم قطعیت گسترده” در مورد وضعیت قانونی XRP را به چالش کشید، با وجود اینکه دادگاه پیش از این دفاعیه “اخطار منصفانه” را رد کرده بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با وجود اینکه ریپل از زمان آغاز دعوی حقوقی در سال ۲۰۲۰ هیچ‌گونه تخلفی انجام نداده است، همچنان بر موضع خود در مورد احتمال انجام اقدامات مشابه توسط ریپل در آینده پافشاری می‌کند.

بر اساس لایحه تعیین خسارت، ریپل در حالی که بر همکاری خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از زمان عرضه اولیه سکه XRP در سال ۲۰۱۳ تاکید می‌کند، سعی در کم‌اهمیت جلوه دادن مسئولیت خود دارد.

با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاکید کرد که طبق قانون، حتی اگر ریپل از سال ۲۰۲۰ مرتکب تخلفی نشده باشد، همچنان امکان نقض مجدد قوانین وجود دارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا استدلال می‌کند که تضمین‌های ریپل در مورد تغییر رفتار پس از این پرونده، دلیلی برای اجتناب از احکام قضایی نیست. به گفته کمیسیون، ادعاهای ریپل در مورد پیروی از راهنمایی‌های قانونی و بازسازی فروش‌های آتی XRP بر اساس حکم دادگاه گمراه‌کننده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که ریپل این حکم را اشتباه تفسیر کرده و پیامدهای آن برای انطباق را نمی‌پذیرد.

این لایحه همچنین ادعاهای ریپل در مورد فروش دارایی در خارج از ایالات متحده و به سرمایه‌گذاران معتمد را رد می‌کند، چرا که این دفاعیات در جریان حکم خلاصه کنار گذاشته شدند.

علاوه بر این، ادعاهای ریپل در مورد تغییرات قرارداد برای فروش نقدینگی آنی نیز رد می‌شود، زیرا این قراردادها از قبل فاقد برخی محدودیت‌های شناسایی‌شده به‌عنوان تخلف بودند.

در نهایت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا استدلال می‌کند که ادعاهای ریپل، لزوم صدور احکام قضایی برای جلوگیری از تخلفات آتی را نفی نمی‌کند.

استوارت آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی ریپل، در واکنش به پاسخ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در لایحه تعیین خسارت، اظهار داشت که شهرت این کمیسیون همچنان در حال کاهش است.

وی تاکید کرد که تنظیم‌کننده‌های مالی بین‌المللی با چارچوب‌های صدور مجوز قوی برای ارزهای دیجیتال، ممکن است از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تلاش‌های خود را مشابه صدور مجوز ماهیگیری می‌داند، متعجب شوند.

آلدروتی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به دلیل عدم اجرای یکنواخت قانون مورد انتقاد قرار داد. او ابراز خوش‌بینی نسبت به حل پرونده حقوقی XRP کرد.

در حالی که جامعه ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر نتیجه این پرونده هستند، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که حکم نهایی حکم دادگاه در حدود ماه سپتامبر صادر شود.

قرار است ریپل از طریق مشارکت استراتژیک با شرکت مشاوره‌ای HashKey DX مستقر در توکیو، راه‌حل‌های سازمانی XRPL را به بازار ژاپن معرفی کند.


منبع : Cointelegraph