ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر با سرمایه‌گذاری جدید، پرداخت‌های رمزارزی را در اروپای شرقی گسترش می‌دهد

2024/05/08
21:46
52

غول استیبل‌کوین، تتر، با سرمایه‌گذاری مجدد در شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت رمزارزی CityPay.io که در گرجستان مستقر است، بر روی افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در اروپای شرقی تمرکز کرده است.

تتر در تاریخ ۸ مه به‌طور رسمی تزریق سرمایه‌گذاری اضافی به CityPay.io را اعلام کرد. CityPay.io یک پلتفرم پرداخت است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین (BTC) هزینه خدمات را در مکان‌هایی مانند رستوران‌های زنجیره‌ای وندیز و هتل‌های رادیسون پرداخت کنند.

این سرمایه‌گذاری با هدف تقویت بیشتر گسترش CityPay.io در اروپای شرقی و به‌ویژه با تمرکز بر گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان طراحی شده است.

تا ماه مه ۲۰۲۴، CityPay.io در گرجستان بیش از ۶۰۰ شعبه دارد و قصد دارد طی دو سال آینده کیف پول الکترونیکی و راه‌حل‌های کارتی خود را راه‌اندازی کند. این شرکت همچنین بلندپروازی‌های بزرگی برای ایجاد بیش از ۵۰۰۰۰۰ نقطه پرداخت رمزارزی در سراسر مناطق توسعه‌یافته تعیین‌شده دارد.

این تأمین مالی جدید پس از سرمایه‌گذاری تتر در CityPay.io در سال ۲۰۲۳ صورت می‌گیرد. در آن زمان، تتر به یکی از اولین شرکت‌های استیبل‌کوین در جهان تبدیل شد که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، در این رابطه گفت: «همکاری قبلی ما با CityPay.io نتایج هیجان‌انگیزی در گسترش استفاده راحت از ارزهای دیجیتال در سراسر گرجستان به همراه داشت.» وی افزود: «با این سرمایه‌گذاری دوم، هدف ما این است که بر اساس آن نتایج بنا کنیم و پذیرش فناوری‌های پیشرفته‌ای را که سیستم‌های پرداخت سنتی را مختل می‌کنند، هدایت کنیم.»

CityPay.io و تتر از زمان اعلام سرمایه‌گذاری اولیه این شرکت استیبل‌کوین در سال گذشته، همکاری نزدیکی داشته‌اند.

در اکتبر ۲۰۲۳، CityPay.io یکپارچه‌سازی تتر برای پرداخت‌ها روی پالیگان را راه‌اندازی کرد. همچنین پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، در سپتامبر ۲۰۲۳ همزمان با افزایش حضور این شرکت در گرجستان، جلساتی با ساختارهای دولتی در گرجستان برگزار کرد.

تتر در ژوئن ۲۰۲۳ تفاهم‌نامه‌ای با دولت گرجستان برای توسعه زیرساخت بیت‌کوین و نظیر به نظیر (P2P) در گرجستان امضا کرد.

گرجستان، که کشوری عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی است، به عنوان یکی از دوستدارترین کشورهای جهان نسبت به ارزهای دیجیتال ظهور کرده است و دولت محلی این کشور با جاه‌طلبی‌هایی برای تبدیل این کشور به یک مرکز جهانی مهم برای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

علاوه بر تتر، گرجستان از تعدادی از شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله بایننس، استقبال کرده است که در سال ۲۰۲۳ یک مرکز بلاکچین در این کشور راه‌اندازی کرد.

گرجستان به طور گسترده برای میزبانی تعداد قابل توجهی از خودپردازهای بیت‌کوین شناخته شده است که به کاربران امکان می‌دهد ارز دیجیتال را به وجه نقد و بالعکس تبدیل کنند. طبق داده‌های CoinATMRadar، تفلیس، پایتخت گرجستان، در زمان نگارش این مقاله میزبان ۱۳۲ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین است.


منبع : Cointelegraph