ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریپل و آزمایشگاه‌های XRPL به کنسرسیوم بازیابی دارایی دیجیتال DeRec ملحق شدند

2024/05/10
10:15
52

شرکت ریپل و آزمایشگاه‌های XRPL به همراه Swirlds Labs، توسعه‌دهنده شبکه بلاکچین Hedera، و بنیاد Algorand به عنوان عضو در کنسرسیوم بازیابی غیرمتمرکز دارایی‌های دیجیتال (DeRec) درآمدند.

اعضای دیگر این کنسرسیوم بر اساس بیانیه‌ای که با The Block به اشتراک گذاشته شده است، شامل شرکت‌هایی مانند Acoer، BankSocial، Blade Labs، The Building Blocks، Casper Association، Constellation Network، The Hashgraph Association، The HBAR Foundation و Revive Labs می‌شوند.

اتحاد DeRec با ابتکار لیمون برد، یکی از بنیان‌گذاران Hedera، تاسیس شد تا فرآیندی منبع‌باز را برای تسهیل بازیابی دارایی‌های دیجیتال ارائه دهد. اعضای این کنسرسیوم در حال توسعه استاندارد جدیدی برای بازیابی مبتنی بر همکاری هستند که برای طیف وسیعی از کاربران، به ویژه آن‌هایی که دانش تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال ندارند، قابل استفاده باشد.

برد در مصاحبه‌ای با The Block گفت: «در عصر دیجیتال، کاربران به شبکه‌ای ایمنی برای مواقعی که کلیدها، رمزهای عبور یا سایر اطلاعات محرمانه خود را گم می‌کنند، نیاز دارند. این نیاز هم برای وب 2 و هم برای وب 3 وجود دارد و برای گسترش این فناوری‌ها به اکثر نقاط جهان ضروری است. همکاری صنعت برای ایجاد اتحاد DeRec و رفع این نیاز، اتفاقی بسیار مثبت است.»

بنیاد Algorand و Swirlds Labs برای اولین بار در ژانویه سال جاری برای راه‌اندازی اتحاد DeRec با یکدیگر همکاری کردند. اعضای موسس این کنسرسیوم، بازخورد در خصوص سیاست‌ها و ساختار حاکمیت DeRec ارائه می‌دهند و به مدت دو سال کرسی‌هایی در کمیته نظارت فنی این اتحاد خواهند داشت.

پروتکل DeRec یک سیستم استاندارد برای مدیریت اطلاعات محرمانه در بین افراد تعیین‌شده به عنوان «کمک‌کننده» ایجاد می‌کند. این افراد می‌توانند بدون به اشتراک گذاشتن خودِ اطلاعات محرمانه، نسبت به بازیابی آن‌ها اقدام کنند.

ویتسه ویند، بنیان‌گذار و مدیرعامل آزمایشگاه‌های XRPL در این بیانیه گفت: «با حرکت به سمت پذیرش گسترده در بخش خرده‌فروشی، راه‌حل‌های پیشرفته و در عین حال کاربرپسند برای بازیابی کلیدها، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. ورود اتحاد DeRec در مقطع حساسی صورت گرفته است و این کنسرسیوم می‌تواند با گردهم آوردن کارشناسان، بر بهبود همکاری و ساده‌سازی تجربه کاربری بدون خدشه‌دار کردن امنیت، تاثیرگذار باشد.»


منبع : The block