ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تکذیب ادعای ریسک ورشکستگی استیبل‌کوین توسط تتر در برابر گزارش دویچه بانک

2024/05/10
10:38
51

شرکت تتر، پیشرو در انتشار استیبل‌کوین، تحلیل اخیر دویچه بانک که بر احتمال بالای شکست استیبل‌کوین‌ها بدلیل فقدان شفافیت و تأثیرپذیری از نوسانات بازار تاکید دارد را رد کرده است.

تحلیلگران دویچه بانک در گزارشی که به بررسی تاریخچه ۳۳۴ مورد تثبیت نرخ ارز از سال ۱۸۰۰ میلادی پرداخته است، نتیجه‌گیری کرده‌اند که تنها ۱۴ درصد از این موارد موفق بوده‌اند و میانگین طول عمر موارد شکست‌خورده ۸ تا ۱۰ سال است. این گزارش نگرانی خاصی را در مورد تتر، با توجه به «حاکمیت آن بر بازار استیبل‌کوین همراه با ابهام و گمانه‌زنی» مطرح می‌کند. همچنین به سابقه ادعای تتر در خصوص ذخایر ارزی و جریمه ۴۱ میلیون دلاری آن توسط کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC) اشاره شده است. گزارش مذکور، وابستگی بازار مشتقات رمزارز به تتر را که می‌تواند منجر به تشدید زیان‌ها شود، مورد انتقاد قرار داده است.

تتر در واکنش رسمی خود، این گزارش را فاقد شفافیت و پشتوانه علمی کافی دانسته و آن را متکی بر «ادعاهای مبهم به جای تحلیل دقیق» قلمداد کرده است.

این شرکت استیبل‌کوین معتقد است که گزارش دویچه بانک فاقد داده‌های ملموس برای اثبات ادعاهای خود بوده و مقایسه تتر با استیبل‌کوین الگوریتمی سقوط‌کرده TerraUSD گمراه‌کننده و برای بحث در مورد استیبل‌کوین‌های با پشتوانه ذخیره، نامناسب است.

تتر همچنین با زیر سوال بردن اعتبار دویچه بانک به دلیل سابقه جریمه‌های این بانک، ادعاهای آن را تضعیف کرده است. این شرکت برای اثبات ادعای خود، چندین گزارش مالی منتشر کرده که نشان‌دهنده نگهداری بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار ذخایر به ارزش ارزهای رایج است. با این حال، منتقدان معتقدند این گزارش‌ها جایگزین حسابرسی مالی واقعی نمی‌شوند.

با وجود ابهامات پیرامون شفافیت تتر و ریسک‌های کلی مرتبط با استیبل‌کوین‌ها، برخی از رهبران صنعت همچنان به ذخایر تتر اطمینان دارند. هاوارد لوتنیک، مدیرعامل کانتور فیتزجرالد، نمونه‌ای از این رهبران است.


منبع : Cryptobriefing