ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آیا صرافی جمینی در آستانه لیست کردن کاردانو قرار دارد؟

2024/05/12
19:13
59

جامعه کاردانو در حال حاضر مشغول بررسی این احتمال هستند که آیا صرافی جمینی قصد گنجاندن توکن ADA در فهرست دارایی‌های قابل معامله خود را دارد یا خیر.

فردریک گرگارد، مدیرعامل بنیاد کاردانو، اخیراً از همکاری با صرافی‌های بزرگ به منظور لیست شدن توکن‌های مبتنی بر کاردانو خبر داده است. وی اظهار داشت: «ما همچنین با چندین صرافی همکاری کرده‌ایم، چرا که تمایل داریم دارایی‌های بومی کاردانو بیشتری در صرافی‌ها لیست شوند.» قابل ذکر است که در روز شنبه، صرافی جمینی مقاله‌ای در پلتفرم آموزشی کریپتوپدیا منتشر کرد که توسط گرگارد به رشته تحریر درآمده و به بررسی اصول بنیادین کاردانو از جمله ساختار، الگوریتم اجماع، زبان‌های برنامه‌نویسی و نقشه راه آن می‌پردازد. این اقدام در راستای هدف صرافی جمینی برای ترویج پذیرش ارزهای دیجیتال که با راه‌اندازی پلتفرم کریپتوپدیا در فوریه ۲۰۲۱ محقق شد، صورت گرفته است.

سابقه بی‌میلی صرافی جمینی برای لیست کردن توکن ADA، باعث ایجاد نارضایتی در میان جامعه کاردانو شده است. در اواخر سال ۲۰۲۲، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، پس از نقض داده‌های حساس کاربران صرافی جمینی، این پلتفرم را مورد انتقاد قرار داد. وی با لحنی کنایه‌آمیز عنوان کرد که عدم لیست شدن توکن ADA در جمینی، اتفاق مثبتی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است در آن زمان، هکرها موفق به سرقت اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر جمینی شده بودند. همچنین، هاسکینسون پیش‌تر با لحنی طنزآمیز به همبستگی میان امتناع از لیست کردن توکن ADA و ورشکستگی اشاره کرده بود. این اظهارنظر پس از اقدام صرافی جمینی برای بازپس‌گیری ۹۰۰ میلیون دلار از وجوه مشتریان خود از وام‌دهنده‌ی بحران‌زده‌ی ارز دیجیتال، جنسیس، مطرح شد.

با وجود این، صرافی‌ها معمولاً به مرور زمان، رویکرد منعطف‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال جنجالی اتخاذ می‌کنند. برای مثال، صرافی جمینی با وجود اختلافات علنی گذشته‌ی دوقلوهای وینکلس با جامعه XRP، در نهایت پس از پیروزی جزئی ریپل در دعوی حقوقی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در آگوست گذشته، اقدام به لیست کردن توکن XRP نمود.


منبع : U Today