ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مدیرعامل تتر، ادعای انطباق دلار تتر (USDT) را پس از اظهارات مدیرعامل ریپل رد کرد

2024/05/13
19:50
67

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، در پاسخ به ادعای برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل مبنی بر هدف قرار دادن تتر توسط دولت آمریکا، واکنش نشان داد. تتر، صادرکننده بزرگترین استیبل کوین جهان یعنی دلار تتر (USDT) است.در طول آخر هفته، گزارش‌هایی منتشر شد که گارلینگهاوس گفته بود که بررسی دقیق تتر توسط دولت آمریکا می‌تواند به طور قابل توجهی بر صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. گارلینگهاوس اظهار داشت:

"به نظر من واضح است که دولت آمریکا به دنبال تتر است. من تتر را بخش بسیار مهمی از اکوسیستم می‌دانم و نمی‌دانم تأثیر آن بر بقیه اکوسیستم چگونه خواهد بود."

پاسخ تتر

آردوینو در یک پست طولانی در شبکه‌های اجتماعی در ۱۳ می، نگرانی‌ها درباره اقدامات احتمالی نظارتی علیه تتر را رد کرد و گارلینگهاوس را به ایجاد "ترس در مورد USDT" متهم کرد. او گفت:

"مدیرعامل یک شرکت بی‌اطلاع که در حال راه‌اندازی یک استیبل کوین رقیب است (چه کسی سود می‌برد؟)، در حال انتشار ترس در مورد دلار تتر است، در حالی که شرکت او توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تحت تحقیق قرار دارد."

آردوینو ادعا کرد که اکوسیستم تتر همچنان قوی و امن است و بر ثبات قیمت، ذخایر نقدی کافی، سرپرستی رده بالا و اقدامات انطباقی دقیق تأکید کرد. او اضافه کرد:

"دلار تتر پراستفاده‌ترین استیبل کوین جهان است که صدها میلیون کاربر در بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه دارد. کل جوامع در این مناطق بدون بانک هستند و سیستم بانکداری سنتی آنها را رها کرده است، زیرا آنها برای بانک‌ها خیلی فقیر محسوب می‌شوند. این جوامع روزانه از دلار تتر به عنوان حساب جاری و پس‌انداز خود استفاده می‌کنند."

علاوه بر این، مدیرعامل تتر به عوامل متعددی اشاره کرد که به انطباق و پذیرش دلار تتر در سراسر جهان کمک می‌کند.آردوینو فاش کرد که تتر در سال گذشته داوطلبانه 198 درخواست از سوی سازمان‌های مجری قانون برای مسدود کردن کیف پول‌ها را انجام داده است که 90 مورد آن از ایالات متحده بوده است. در طول سه سال گذشته، تتر 339 درخواست از این دست را اجرا کرده است که 158 مورد آن از سوی سازمان‌های مجری قانون آمریکا بوده است.

علاوه بر این، او اشاره کرد که این شرکت با 124 سازمان مجری قانون در بیش از 40 کشور همکاری کرده و بیش از 1.3 میلیارد دلار دارایی مرتبط با فعالیت‌های متقلبانه، هک و پولشویی را مسدود کرده است.

قابل توجه است که بخش قابل توجهی از این مبلغ (بیش از 639 میلیون دلار) با همکاری سازمان‌های مجری قانون ایالات متحده مسدود شده است.

آردوینو بیانیه خود را با گفتن این جمله به پایان رساند:

"تتر مستقیماً با سازمان‌های مجری قانون همکاری می‌کند، در حالی که سایر استیبل کوین‌ها، علی‌رغم ادعای «انطباق بیشتر»، به حکم قاضی نیاز دارند و این به هکرها، کلاهبرداران و مجرمین زمان زیادی برای جابه‌جایی وجوه می‌دهد."


منبع : Cryptoslate