ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مدیرعامل تتر از احتمال هدف قرار گرفتن USDT توسط دولت آمریکا خشمگین است

2024/05/14
17:54
56

مدیرعامل شرکت تتر، پائولو آردوینو، روز دوشنبه در پستی طولانی در توییتر به شدت علیه هرگونه تصوری مبنی بر ناامن بودن استیبل‌کوین این شرکت (USDT) اعتراض کرد.

آردوینو در پست خود گفت: «یک مدیرعامل بی‌تجربه که رهبری شرکتی تحت تحقیق توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را بر عهده دارد و در حال راه‌اندازی یک استیبل‌کوین رقیب است، به پخش ترس در مورد USDT متهم شده است.»

هرچند آردوینو نام این مدیرعامل را ذکر نکرد، اما به نظر می‌رسد همه نشانه‌ها به برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، اشاره دارد. شرکت ریپل درگیر یک دعوی حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است و همچنین به تازگی اعلام کرده که قصد دارد استیبل‌کوین اختصاصی خود را راه‌اندازی کند که به طور مستقیم با استیبل‌کوین USDT تتر، بزرگترین استیبل‌کوین جهان از نظر سهم بازار، رقابت خواهد کرد.

گارلینگهاوس روز پنجشنبه گذشته در پادکستی که در یوتیوب منتشر شد، گفت: «دولت آمریکا به دنبال تتر است. این برای من کاملا واضح است.» او همچنین گفت: «من تتر را به عنوان بخش بسیار مهمی از اکوسیستم ارزهای دیجیتال می‌بینم.»

در حالی که به نظر می‌رسد صحبت‌های گارلینگهاوس نشان می‌دهد که او مخالف تتر نیست، اما سخنان او با اظهارات دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، همخوانی دارد. شوارتز در ماه آوریل، در حالی که در مورد راه‌اندازی استیبل‌کوین اختصاصی شرکتش صحبت می‌کرد، به وب‌سایت The Block گفت که «تتر به دلیل مسائل نظارتی تقریبا گزینه‌ای نامناسب برای شرکت ماست» و افزود که «اطراف استیبل‌کوین تتر ابهامات زیادی وجود دارد».

شوارتز گفت که این شرکت پرداخت‌های بین‌مرزی در گذشته از استیبل‌کوین USDC شرکت سیرکل استفاده کرده است. او همچنین گفت که ریپل احتمالا باید زودتر استیبل‌کوین خود را راه‌اندازی می‌کرد.

با توجه به ارزش بازار تقریبا 111 میلیارد دلاری USDT (طبق وب‌سایت The Block Price Page)، ممکن است به نظر برسد که اظهارات گارلینگهاوس و شوارتز حملات غیرمستقیم به استیبل‌کوین تتر باشد.

سخنگوی تتر گفت: «ما برای تیم ریپل آرزوی موفقیت بیشتری با استیبل‌کوین جدیدشان نسبت به آنچه تاکنون داشته‌اند، می‌کنیم.».

پاسخ تند مدیرعامل تتر

واکنش تند آردوینو به هرگونه منفی‌نگری نسبت به USDT تازگی ندارد. در ماه فوریه، مدیرعامل تتر بانک جی‌پی‌مورگان را پس از آنکه تحلیلگران این بانک اعلام کردند USDT از «عدم انطباق با قوانین و شفافیت پایین» رنج می‌برد و بنابراین، موقعیت غالب آن در بازار برای ارزهای دیجیتال مضر است، «منافق» خواند.

به نظر می‌رسد گارلینگهاوس حدس می‌زد که آردوینو در واقع در مورد او صحبت می‌کند، زیرا مدیرعامل ریپل به توییت او پاسخ داد. گارلینگهاوس گفت: «من به تتر حمله نکردم. حرف من این بود که دولت آمریکا به طور واضح نشان داده است که می‌خواهد کنترل بیشتری بر صادرکنندگان استیبل‌کوین‌ پشتیبانی‌شده با دلار داشته باشد و بنابراین، تتر به عنوان بزرگترین بازیگر، در میدان دید آن‌ها قرار دارد.»

در حالی که تتر اخیرا گاهی اوقات از سوی دولت آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است، این شرکت اقداماتی را برای جلوگیری از استفاده افراد سودجو از استیبل‌کوین USDT انجام داده است.


منبع : The block