ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر با مسدود کردن ۵.۲ میلیون دلار USDT به دلیل ارتباط با فیشینگ، به مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهد

2024/05/15
11:13
52

شرکت تتر به طور مداوم در حال نظارت و مجازات فعالیت‌های غیرقانونی است. این شرکت در ۱۴ مه، با هدف اعمال کنترل‌های سختگیرانه بر شبکه و مبارزه با پولشویی، اقدام به شناسایی و مسدود کردن ۵.۲ میلیون دلار USDT کرد.

این وجوه غیرقانونی ابتدا توسط پلتفرم ردیابی بلاکچین MistTrack شناسایی شد. وجوه مسدود شده USDT در ۱۲ کیف پول اتریوم (ETH) توزیع شده بود که با عنوان "آدرس‌های ممنوعه USDT" شناخته می‌شدند. این احتمال وجود داشت که این وجوه از طریق کلاهبرداری‌های فیشینگ متعدد پولشویی شده باشد.

مسدود شدن USDT نشان‌دهنده تلاش تتر برای مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی است

اقدامات پیشگیرانه تتر برای مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی در صنعت ارزهای دیجیتال، با اقدامات اخیر برجسته شده است. این اقدامات تعهد این شرکت به حفظ یکپارچگی و امنیت شبکه را نشان می‌دهد.

در مارس ۲۰۲۴، تتر با وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) و اداره تحقیقات فدرال (FBI) برای توقیف ۱.۴ میلیون دلار USDT از یک شبکه کلاهبرداری پشتیبانی فنی همکاری کرد.

نظارت تتر به ردیابی آدرس‌های USDT گسترش یافته است و اقدامات مهمی برای سیاه‌نمایی آدرس‌های مشکوک انجام می‌شود.

این شرکت در ژانویه ۲۰۲۲، سه آدرس اتریوم حاوی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار USDT را در لیست سیاه قرار داد. این اقدام با مسدود کردن ۸.۲ میلیون دلار USDT در اتریوم در اکتبر ۲۰۲۲ و اضافه شدن ۲۱۵ آدرس USDT مبتنی بر اتریوم به لیست سیاه همراه بود.

تتر در پاسخ به تهدیدهای نوظهور سریع عمل کرده است. در اواخر سال ۲۰۲۲، ناشر USDT بیش از ۳۶۰ میلیون دلار دارایی مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را مسدود کرد و در اکتبر ۲۰۲۳ علیه USDT مرتبط با فعالیت‌های تروریستی در اوکراین و اسرائیل اقدام کرد و ۸۱۷۰۰۰ دلار را مسدود نمود.

علاوه بر این، در نوامبر ۲۰۲۳، ۲۲۵ میلیون دلار USDT مرتبط با کلاهبرداری‌های عاشقانه مسدود شد.

در همین حال، تتر با Chainalysis برای توسعه ابزارهای نظارت و تحلیل جهت شناسایی کیف پول‌هایی که ممکن است خطرناک باشند یا با آدرس‌های غیرقانونی یا تحریم‌شده مرتبط باشند، همکاری کرده است.

مسدود شدن USDT در بحبوحه بررسی احتمالی دولت ایالات متحده

اقدام اخیر تتر به مسدود کردن USDT پس از گزارش سازمان ملل متحد که USDT را به عنوان ارز دیجیتال ترجیحی برای پولشویی معرفی می‌کند، صورت می‌گیرد. این گزارش باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در مورد تحقیقات احتمالی دولت ایالات متحده شده است.

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، با بیان اینکه دولت ایالات متحده در حال هدف قرار دادن تتر، بزرگترین ناشر استیبل‌کوین در جهان است، به این موضوع دامن زد. گارلینگهاوس در پادکست World Class  با ابراز تردید در مورد پیامدهای اقدامات نظارتی علیه تتر علیرغم نقش مهم آن در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، گفت: «برای من کاملاً واضح است که دولت ایالات متحده به دنبال تتر است.»

این اظهارات با واکنش تند پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، همراه شد که گارلینگهاوس را به عنوان یک «مدیرعامل بی‌اطلاع» مورد انتقاد قرار داد.

آردوینو خاطرنشان کرد که خود ریپل تحت تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار دارد و تلویحاً گفت که اظهارات گارلینگهاوس به دلیل استیبل‌کوین آینده ریپل که می‌تواند با USDT رقابت کند، هدایت می‌شود.

وی همچنین بر همکاری تتر با سازمان‌های مجری قانون برای مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی تأکید کرد. این شرکت با ۲۴ آژانس در بیش از ۴۰ کشور همکاری کرده است و در ۱۲ ماه گذشته به ۱۹۸ درخواست برای مسدود کردن کیف پول‌ها و در سه سال گذشته به ۳۳۹ درخواست پاسخ داده است.

این همکاری‌ها در شناسایی و کاهش خطرات مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی با درگیر USDT نقش اساسی داشته است.


منبع : Cryptonews