ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

داده‌های تورم مصرف‌کننده آمریکا با انتظارات بازار همسو و موجب افزایش قیمت بیت‌کوین شد

2024/05/15
20:15
75

انتشار داده‌های تورم مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده با واکنش مثبت بازار رمزارز همراه بود و منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین گردید.

همانطور که از پیش‌بینی‌های اقتصادی برمی‌آمد، داده‌های تورم CPI آمریکا که وبسایت Trading Economics آن‌ها را گردآوری کرده است، با انتظارات بازار همخوانی نشان داد و نسبت به ارقام قبلی، اندکی کاهش یافت. نرخ تورم کل سالانه (Headline Inflation) مطابق با پیش‌بینی‌ها، در سطح ۳.۴ درصد قرار گرفت. به طور مشابه، نرخ تورم بدون احتساب مواد غذایی و انرژی (Core Inflation) نیز با انتظارات مطابقت داشته و عدد ۳.۶ درصد را به ثبت رساند.

با وجود اندکی انحراف در ارقام ماهانه از پیش‌بینی‌ها، تصویر کلی با برآوردهای اولیه سازگار است. نرخ تورم ماهانه (Month-over-Month Inflation Rate) برابر با ۰.۳ درصد بود که ۰.۱ درصد کمتر از حد انتظار است. نرخ تورم بدون احتساب مواد غذایی و انرژی ماهانه نیز با پیش‌بینی‌ها مطابقت داشته و بر ۰.۳ درصد تثبیت شد.

رکود در فروش خرده فروشی ماهانه که در سطح ۰ درصد قرار گرفت، نشانه‌ای از کاهش قابل توجه این شاخص نسبت به پیش‌بینی ۰.۴ درصدی است. این نتیجه به احتمال زیاد هرگونه چشم‌اندازی برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک را از بین خواهد برد.

بیت‌کوین در واکنش به داده‌های تورم که نشان‌دهنده ثبات نسبی در وضعیت اقتصادی است، واکنش مثبتی از خود نشان داد و به قیمت ۶۴ هزار دلار رسید، هرچند اندکی بعد از آن با تعدیلی جزئی مواجه شد.


منبع : Cryptoslate