ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هوش مصنوعی OpenAI کاربران را تحت تاثیر قرار نداد: ناامیدی بنیانگذار دوج‌کوین از ChatGPT-4o

2024/05/15
20:31
60

بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران دوج‌کوین، ارز دیجیتال محبوب با تم میم، ابراز نارضایتی خود را از قابلیت‌های نسخه جدید محصول OpenAI، یعنی ChatGPT-4o، اعلام کرد.

آقای مارکوس که در سال ۲۰۱۳ به همراه جکسون پالمر دوج‌کوین را خلق کرد، در پلتفرم X با نام مستعار «Shibetoshi Nakamoto» شناخته می‌شود و به طور فعال در حوزه‌های مختلف از سیاست و فناوری تا میم فعالیت می‌کند. او اخیراً در مورد نسخه جدید چت‌جی‌پی‌تی، ربات ساخته شده توسط OpenAI، اظهار نظر کرده است. با این حال، نظر وی چندان مثبت نیست، محصولی که OpenAI آن را انقلابی می‌داند.

به‌روزرسانی GPT-4o توسط OpenAI

OpenAI چندی پیش از راه‌اندازی نسخه جدیدی از مدل GPT-4o که زیربنای چت‌جی‌پی‌تی را تشکیل می‌دهد، خبر داد. در این نسخه، حرف "o" به جای عدد صفر به کار رفته است که نشان‌دهنده‌ی مفهوم «همه‌جانبه» (omni) است. این نسخه جدید به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت همزمان با صدا، ویدیو و متن کار کنند.

طبق مقاله جدیدی که اخیراً از سوی OpenAI در مورد این به‌روزرسانی منتشر شده است، GPT-4o گامی به سوی «تعامل بسیار طبیعی‌تر انسان و رایانه» تلقی می‌شود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد ترکیبی از تصاویر، متن، ویدیو و صدا را به سیستم وارد کنند و مدل هوش مصنوعی جدید می‌تواند این اجزا را با هم ترکیب کرده و خروجی کاملاً جدیدی ارائه دهد. همچنین، این مدل جدید قادر به تعامل صوتی با کاربران بوده و به آن‌ها پاسخ می‌دهد، گویی فرد دیگری در حال برقراری ارتباط است. علاوه بر این، امکان برقراری ارتباط صوتی بین چندین گجت مجهز به GPT-4o از طریق بلندگوهای تعبیه‌شده در آن‌ها فراهم شده است.

ارزیابی منفی مارکوس از ChatGPT-4o

آقای مارکوس، به عنوان یکی از بنیانگذاران دوج‌کوین، برای سنجش قابلیت‌های نسخه جدید چت‌جی‌پی‌تی اقدام به آزمایش آن کرد. وی نتایج این آزمایش را به اشتراک گذاشت که در آن تلاش کرد با استفاده از این مدل، میم‌های خنده‌داری بسازد. قضاوت بر اساس تصاویر و نظرات به اشتراک گذاشته شده توسط وی، نشان می‌دهد که از نتیجه کار چندان راضی نبوده است.

آقای مارکوس در توییت خود بیان کرده است که ابتدا از GPT-4o خواسته تا یک میم خنده‌دار بسازد و سپس آن را به تدریج «خنده‌دارتر» کند.

کل نظر وی در مورد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به شرح زیر است که به وضوح بیانگر عدم تحت تأثیر قرار گرفتن ایشان می‌باشد: «خب، به نظر می‌رسد قابلیت چندان جالبی نیست.»

وی در ادامه به درخواست از برنامه برای «خنده‌دارتر کردن» خروجی‌ها پرداخت و سپس دستورات را به ترتیب «تا حد امکان خنده‌دار کن»، «ده برابر خنده‌دارتر از چیزی که ممکن است باشد، بساز» و در نهایت «خنده‌دارترین چیزی که تا به حال کسی دیده است، خلق کن» صادر کرد.

آقای مارکوس در انتهای رشته توییت خود با لحنی ناامیدکننده اذعان کرد: «با وجود تمام تلاش‌ها، من نتوانستم حتی لبخندی بزنم.»


منبع : U Today