ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر، نوزدهمین دارنده‌ی بزرگ اوراق قرضه خزانه‌ی آمریکا و فراتر از آلمان

2024/05/18
10:38
51

سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا خواستار وضع چارچوب‌های نظارتی برای استیبل‌کوین‌ها شده است، زیرا دارایی‌های خزانه‌ی تتر از جایگاه دلار آمریکا به عنوان ارز دیجیتال پیشرو پشتیبانی می‌کند.

بر اساس داده‌های خزانه‌داری ایالات متحده در ماه مارس، تتر به نوزدهمین دارنده‌ی بزرگ اوراق قرضه خزانه‌ی این کشور در میان کشورهای مستقل تبدیل شده و جایگاهی بین کره جنوبی و آلمان را به خود اختصاص داده است.

با این حال، چشم‌انداز این حوزه با خروج بازیگران بزرگی همچون چین در حال تغییر است. چین طی یک سال گذشته، میزان قابل توجهی از اوراق قرضه‌ی خزانه‌ی خود را کاهش داده و این رقم از ۸۶۹ میلیارد دلار به ۷۶۷ میلیارد دلار رسیده است. در همین حال، ژاپن، که با حدود ۱.۲ تریلیون دلار بزرگترین دارنده‌ی اوراق قرضه‌ی خزانه‌ی آمریکا است، ممکن است به دلیل تضعیف ین مجبور به فروش بخشی از دارایی‌های خود شود.

تحلیل منتشر شده توسط رادار در ایکس، حاوی ویدیویی از سخنان پل رایان، سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا است. وی در این ویدیو، به دو دلیل کلیدی از تنظیم مقررات برای استیبل‌کوین‌ها حمایت می‌کند: افزایش تقاضا برای اوراق قرضه‌ی خزانه‌ی آمریکا و تثبیت بیشتر جایگاه دلار در اکوسیستم نوظهور دارایی‌های دیجیتال.

با افزایش دارایی‌های خزانه‌ی استیبل‌کوین‌ها، به طور همزمان، پتانسیل آن‌ها برای تقویت دلار آمریکا در فضای دارایی‌های دیجیتال نیز افزایش می‌یابد.


منبع : Cryptoslate