ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تتر ۵۴.۱ میلیون دلار USDT را در راستای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی مسدود کرد

2024/05/19
10:13
62

تتر، شرکت صادرکننده USDT، باسابقه‌ترین استیبل‌کوین جهان، بر اساس داده‌های Arkham Intelligence، اقدام به مسدودسازی ۵۴.۱ میلیون دلار USDT در پنج کیف پول دیجیتال ناشناس کرده است.

آخرین تراکنش مشکوک، که دو روز پیش شناسایی شد، از یک کیف پول سرچشمه گرفته بود که پیش‌تر بخش اعظم دارایی‌های خود را در بازه زمانی شش ماهه به سایر کیف پول‌ها انتقال داده بود.

این اقدام تتر، اولین مورد از اعمال سخت‌گیرانه بر روی آدرس‌های مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی نیست. پیش‌تر، تتر در همکاری با صرافی OKX و وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در جریان تحقیقات مربوط به یک شبکه‌ی قاچاق انسان بین‌المللی مرتبط با یک کلاهبرداری رمانتیک در جنوب شرق آسیا، حدود ۲۲۵ میلیون توکن USDT را مسدود کرده بود. تشدید نظارت‌های مقرراتی، تتر را بر آن داشته است تا غربالگری دقیق‌تری را بر روی مشتریان خود جهت انطباق با قوانین و مقررات و همچنین مسدودسازی کیف پول‌های مرتبط با رفتارهای مشکوک اعمال نماید.

در تحولی دیگر، بلومبرگ گزارش داد که صرافی ارز دیجیتال کراکن در حال بررسی حذف تتر (USDT) از پلتفرم خود می‌باشد. این اقدام در راستای انطباق با چارچوب مقرراتی آتی اتحادیه اروپا در حوزه دارایی‌های رمزارنگاری (MiCA) صورت می‌گیرد که قرار است در ماه جولای سال جاری اجرایی شود. کراکن در حال حاضر در حال ارزیابی اقدامات بالقوه، از جمله قطع پشتیبانی از تتر، که پرمعامله‌ترین ارز دیجیتال در این صرافی برای کاربران مستقر در اتحادیه اروپا است، می‌باشد. انتظار می‌رود مقررات آتی MiCA بر USDT متعلق به تتر هولدینگز لیمیتد، یک استیبل‌کوین که برای حفظ ارزش یک به یک با دلار آمریکا طراحی شده است، تأثیرگذار باشد.

این دستورالعمل‌‌های قریب‌الوقوع که در انتظار نهایی شدن توسط سازمان بانکداری اروپا هستند، قرار است محدودیت‌هایی را بر استیبل‌کوین‌هایی که به سرمایه‌گذاران در اتحادیه اروپا ارائه می‌شود، اعمال نمایند. استیبل‌کوین‌ها عمدتاً توسط معامله‌گران برای تسهیل انتقال دارایی‌های دیجیتال بین صرافی‌ها و به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش دارایی در برابر نوسانات قیمت توکن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.


منبع : U Today