ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری اپیک گیمز در متاورس

2022/04/11
17:28
295

شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز (Epic Games) اعلام کرد که روز دوشنبه دور تأمین سرمایه ۲ میلیارد دلاری را به پایان رسانده و ارزش سهام این شرکت به ۳۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. در این دور تأمین سرمایه، شرکت‌های سونی (Sony) و کرکبی (KIRKBI) هرکدام یک میلیارد دلار سرمایه به اپیک گیمز تزریق کردند. این در حالی است که سونی در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ نیز ۴۵۰ میلیون دلار در این شرکت تولیدکننده بازی سرمایه‌گذاری کرد. 
اپیک گیمز می‌گوید از این سرمایه جمع‌آوری شده، برای پیشبرد چشم‌انداز این شرکت برای توسعه پروژه ساخت متاورس و حمایت از رشد مداوم آن استفاده خواهد کرد. یوشیدا، مدیرعامل سونی درباره این سرمایه‌گذاری گفت: «ما از سرمایه‌گذاری در اپیک برای تعمیق روابط خود در زمینه متاورس هیجان‌زده هستیم.»

این شرکت در پست وبلاگ خود گفت که این سرمایه را "برای پیشبرد چشم انداز شرکت برای ساخت متاورس و حمایت از رشد مداوم آن" جمع آوری کرده است. در حالی که در اطلاعیه ها جزئیات خاصی در مورد نحوه هزینه کردن وجوه به اشتراک گذاشته نشده است، نمایندگان این سه شرکت هنگام بحث در مورد افزایش سرمایه به متاورس متوسل شدند. 
 
کنیچیرو یوشیدا، رئیس، رئیس و مدیر عامل سونی گفت: "ما از سرمایه گذاری در اپیک گیمز برای تعمیق روابط خود در زمینه متاورس، فضایی که سازندگان و کاربران وقت خود را در آن به اشتراک می گذارند، هیجان زده هستیم." مدیر عامل کرکبی، سورن ثوروپ سورنسن، اضافه کرد که شرکت او از حمایت از اپیک گیمز در سفر خود "با تمرکز طولانی مدت به سمت متاورس آینده" خرسند است. مدیر عامل و بنیانگذار اپیک گیمز، تیم سوئینی، گفت که این بودجه صرف ساخت متاورس می شود و از آن به عنوان فضایی یاد کرد که «بازیکنان می توانند با دوستانشان سرگرم شوند، برندها می توانند تجربیات خلاقانه و همه جانبه ایجاد کنند، و سازندگان می توانند جامعه ای بسازند و پیشرفت کنند.» 
 
اگرچه متاورس هنوز یک مفهوم کاملاً تعریف نشده است، علاقه مندان به فناوری از این اصطلاح برای اشاره به نسخه نسل بعدی اینترنت استفاده می کنند که در آن افراد می توانند با دوستان، کار و موارد دیگر در دنیای مجازی ارتباط برقرار کنند. طرفداران ارزهای رمزنگاری شده اغلب در مورد متاورس همراه با وب۳ صحبت می کنند، زیرا اعتقاد بر این است که فناوری بلاک چین می تواند زیربنای اینترنت آینده باشد و به کاربران راهی برای کسب درآمد برای مشارکت خود می دهد. میلیاردها دلار سرمایه به پروژه هایی تخصیص داده شده است که نوید ساخت متاورس را می دهند. مسلماً قابل‌توجه‌ترین پیشرفت در ماه اکتبر رخ داد، زمانی که فیس‌بوک اعلام کرد که نام تجاری خود را به متا تغییر داده است تا «متاورس» را زنده کند. از آن زمان، شرکت هایی مانند سامسونگ، آدیداس، جی پی مورگان و HSBC علاقه خود را برای نفوذ به این فضا نشان دادند. خالق فورتنایت آخرین مورد اضافه شده به لیستی است که به سرعت در حال رشد است.


منبع : Cryptobriefing