ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: تلاش ریپل برای پنهان کردن اطلاعات مالی در توجیهات مربوط به جبران خسارت، غیرقانونی اس

2024/05/21
16:42
50

بر اساس اسناد دادگاه در تاریخ ۲۰ مه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با تلاش ریپل برای سانسور کردن شواهد در گزارش اصلاحی خود به شدت مخالفت کرده است. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار حق ریپل را برای پنهان کردن برخی از اسناد تایید می کند، اما معتقد است که تلاش ریپل برای پنهان کردن اطلاعات مالی و فروش اوراق بهادار غیرقانونی است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا می کند که این جزئیات برای اصلاحات درخواستی حیاتی هستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: «در حال حاضر حکم شده است که ریپل بدون ثبت این فروش یا انجام افشاگری های لازم، قراردادهای سرمایه گذاری فروخته است. با این حال، ریپل همچنان سعی دارد همان اطلاعاتی را که به طور قانونی باید برای فروش آن اوراق بهادار افشا می کرد، پنهان کند.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواستار علنی شدن اطلاعات تجاری ریپل است

کمیسیون به رهبری گری جنسلر استدلال کرد که ریپل باید اطلاعات مالی و قیمت گذاری که اکنون به دنبال پنهان کردن آن است را به طور عمومی افشا می کرد. به گفته این سازمان، قانون افشای ۳۲ دسته اطلاعات را در یک بیانیه ثبت، از جمله یک ترازنامه حسابرسی شده که دارایی ها و بدهی های ناشر را نشان می دهد، سه سال صورت سود و زیان حسابرسی شده و ارائه اطلاعاتی مانند وجوه خالص تخمینی، قیمت گذاری، تخفیف ها، هزینه ها و جزئیات مربوط به عرضه های قبلی را الزام می کند.

در نتیجه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که ریپل نمی تواند ادعا کند که افشای اطلاعاتی که به طور قانونی ملزم به افشای آن است، به او آسیب می زند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین اشاره کرد که ریپل نمی تواند با این ادعا که یک شرکت خصوصی است، از این افشاگری ها اجتناب کند، زیرا: «این شرکت منافع مربوط به حریم خصوصی اطلاعاتی را که طبق قوانین اوراق بهادار باید افشا شود، در ازای توانایی جمع آوری وجوه به صورت عمومی معامله کرده است. هنگامی که یک شرکت چنین انتخابی را انجام می دهد، کنگره افشای آن اطلاعات را به نفع عموم مردم تلقی کرده است.»

در همین حال، مخالفت جزئی کمیسیون بورس و اوراق بهادار جدیدترین تحول در پرونده در حال جریان علیه ریپل است. با نزدیک شدن پرونده به پایان، تنظیم کننده مالی به دنبال جریمه ۲ میلیارد دلاری علیه این شرکت ارز دیجیتال است. با این حال، ریپل با رد این درخواست، آن را بی اساس خوانده و خواستار مجازاتی معادل یا کمتر از ۱۰ میلیون دلار شده است. قابل ذکر است که ریپل در گزارش سه ماهه اول خود برای سال جاری اعلام کرده است که همچنان اطمینان دارد قاضی در مرحله اصلاحات با انصاف رفتار خواهد کرد.


منبع : Cryptoslate