ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریپل، به همراه بازیگران اصلی حوزه ارز دیجیتال، ائتلافی علیه کلاهبرداری تشکیل می‌دهد

2024/05/23
10:21
44

در یک حرکت نوآورانه، شرکت ریپل از تشکیل ائتلافی با برخی از تاثیرگذارترین بازیگران صنعت فناوری خبر داد. این اتحادیه که شامل شرکت‌های قدرتمندی مانند کوین‌بیس، متا و دیگران می‌شود، پاسخی استراتژیک به افزایش نگران‌کننده‌ی کلاهبرداری‌های آنلاین و فعالیت‌های مالی غیرقانونی است که فضای دیجیتال را آلوده کرده است.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، شرکت‌های فناوری از حوزه‌های رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های دوست‌یابی، مؤسسات مالی و ارزهای دیجیتال، ائتلاف جدیدی تحت عنوان «فناوری علیه کلاهبرداری» را برای مبارزه با تقلب‌های آنلاین و فعالیت‌های مالی غیرقانونی‌ای که مصرف‌کنندگان را در سراسر صنایع هدف قرار می‌دهند، راه‌اندازی کرده‌اند. اعضای این ائتلاف عبارتند از: کوین‌بیس، گروه مچ (شرکت مادر تیندر و هینج)، متا، کراکن، ریپل و جمینی، و همچنین سازمان جهانی مبارزه با کلاهبرداری.

ائتلاف «فناوری علیه کلاهبرداری» با هدف به کارگیری دانش و منابع مشترک اعضا برای مقابله با تهدید پیچیده و دائماً در حال تحول کلاهبرداری‌های سایبری تشکیل شده است. این ائتلاف به عنوان یک مجمع اصلی برای شرکت‌های فناوری عضو عمل می‌کند تا روی استراتژی‌هایی برای مقابله با ابزارهای مورد استفاده‌ی کلاهبرداران، آموزش و محافظت از مصرف‌کنندگان و برهم زدنِ روند کلاهبرداری‌های مالی نوظهور، همکاری کنند.

این فعالیت‌ها شامل به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها، اطلاعات و توصیه‌های مربوط به شناسایی تهدیدات خواهد بود تا به مصرف‌کنندگان در ایمن ماندن و جلوگیری از گرفتار شدن در دام طرح‌های فریب آنلاین مانند کلاهبرداری‌های عاشقانه یا کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال نظیر «کشتار خوک» کمک کند.

برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل، با اشاره به ضرورت اقدام علیه معضل فریب‌های آنلاین، از اشتیاق خود نسبت به این ائتلاف خبر داد. وی در اظهارنظری رسمی گفت: «یک هدف مشترک میان همه ما در عرصه فناوری وجود دارد دیگر وقت آن رسیده که فعالیت کلاهبرداران را برای همیشه متوقف کنیم. ما مفتخریم که ریپل به همراه دیگر رهبران این صنعت به این ائتلاف می‌پیوندد.»


منبع : U Today