ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تأخیر در راه‌اندازی ETF سولانا علی‌رغم پیش‌بینی‌های جامعه

2024/05/24
11:24
68

ناظران بازار درباره زمان عرضه اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر سولانا بحث و گفتگو را آغاز کرده‌اند. جیمز سیفارت، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بورس بلومبرگ، جدول زمانی احتمالی برای راه‌اندازی یک ETF مبتنی بر دارایی سولانا ارائه کرده است.

سیفارت با اشاره به بحث‌های اخیر پیرامون ETFهای مبتنی بر دارایی اتریوم، بیان کرد که ممکن است راه‌اندازی ETF سولانا با وجود پیش‌بینی‌های فزاینده در جامعه ارز دیجیتال به تعویق بیفتد.

بازار قراردادهای آتی تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC)

کارشناس ETF بلومبرگ توضیح داد که جدول زمانی برای یک ETF سولانا تحت تأثیر محیط نظارتی در ایالات متحده می‌تواند چندین سال به طول انجامد. او گفت: «با توجه به رویه و نیازهای فعلی، راه‌اندازی این ETF طی چند سال پس از ایجاد یک بازار قراردادهای آتی تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC) اتفاق خواهد افتاد. اما کنگره و لوایح مربوط به ساختار بازار مانند FIT21 می‌توانند این روند را سرعت بخشند.»

وی همچنین تأکید کرد که ETF سولانا ممکن است به دلیل طبقه‌بندی آن به عنوان اوراق بهادار توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با تأخیر مواجه شود. بر خلاف اتریوم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار صراحتاً سولانا را در دادخواست‌های خود علیه کوین‌بیس و کراکن به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده است. سیفارت افزود: «اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر خلاف اتریوم، در مورد وضعیت سولانا تردید ندارد. آن دادخواست‌ها علیه کوین‌بیس، کراکن و سایرین به صراحت می‌گویند که سولانا یک اوراق بهادار است.»

با وجود این چالش‌ها، سیفارت بر این باور است که یک ETF مبتنی بر سولانا احتمالاً تقاضای بیشتری نسبت به سایر ETFهای آلت‌کوین‌ها (ارزهای دیجیتال جایگزین) به خود جلب خواهد کرد.

کارشناسان در مورد ETF سولانا بحث می‌کنند

اظهارات سیفارت در بحبوحه افزایش درخواست‌های جامعه برای یک ETF سولانا مطرح می‌شود. برایان کلی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال BKCM، در یک برنامه اخیر CNBC پیشنهاد کرد که سولانا می‌تواند اولین صندوق قابل معامعه در بورس مبتنی بر دارایی باشد که در ایالات متحده عرضه می‌شود.

علاوه بر این، کلی خاطرنشان کرد که تایید ETFهای مبتنی بر دارایی اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌تواند بازار را شفاف‌سازی کند و به طور بالقوه راه را برای راه‌اندازی سایر ETFهای مبتنی بر ارز دیجیتال هموار کند.

با این حال، نیت جراچی، رئیس The ETF Store، بر این باور است که تا زمانی که محصول قراردادهای آتی سولانا در بورس کالای شیکاگو معامله نشود یا قانون‌گذاران ایالات متحده مقررات شفافی را برای ارزهای دیجیتال وضع نکنند، ETF مبتنی بر دارایی سولانا شکل نخواهد گرفت. او افزود: «پس از تایید ETF مبتنی بر دارایی اتریوم، شیر عرضه ETFهای ارز دیجیتال برای مدتی بسته شد.»


منبع : Cryptoslate