ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دیوان عالی آمریکا درخواست کوین‌بیس برای الزام به داوری در مناقشه قرعه‌کشی دوج‌کوین را رد کرد

2024/05/24
11:27
48

دیوان عالی ایالات متحده در تاریخ ۲۳ می درخواست کوین‌بیس برای الزام به داوری مرتبط با قرعه‌کشی دوج‌کوین (DOGE) را رد کرد. قاضی حکم داد که «دادگاه، نه یک داور»، باید تصمیم بگیرد که آیا یکی از توافقنامه‌های کوین‌بیس بر دیگری اولویت دارد.

اولین توافقنامه، توافقنامه کاربری کوین‌بیس است که بیان می‌کند یک داور به حل و فصل اختلافات رسیدگی خواهد کرد. توافقنامه دوم، قوانین رسمی قرعه‌کشی است که حاوی بند انتخاب دادگاه است که به دادگاه‌های کالیفرنیا اختیار انحصاری برای رسیدگی به مناقشات مرتبط با قرعه‌کشی اعطا می‌کند.

این پرونده برای کوین‌بیس که خواستار داوری بود، شکستی محسوب می‌شود. پاول گروال، مدیر حقوقی ارشد کوین‌بیس، با جمله‌ی کوتاه «بعضی‌ رو می‌بری... بعضی رو می‌بازی» به طور خلاصه در مورد نتیجه پرونده اظهار نظر کرد و از دادگاه برای بررسی پرونده تشکر کرد.

تایید احکام قبلی

حکم دیوان عالی، تصمیم قبلی دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه نهم و به تبع آن، تصمیم ناحیه شمالی کالیفرنیا را تایید می‌کند. هر دو دادگاه متوجه شدند که قوانین رسمی قرعه‌کشی بر این اختلاف حاکم است و واجد شرایط داوری نیست.

قاضی كتانجى براون جکسون گفت که زمانی که هر دو طرف با داوری موافقت کنند، اختلافات قابل داوری هستند، اما ممکن است طرفین اختلاف ثانویه‌ای در مورد موافقت با داوری داشته باشند.

جکسون همچنین در مورد ادعای کوین‌بیس مبنی بر اینکه دادگاه‌های حوزه نهم در تصمیمات قبلی خود به طور نادرستی از قانون ایالتی کالیفرنیا استفاده کرده‌اند، اظهار نظر کرد. جکسون گفت که دیوان عالی «از بررسی سوالات جانبی» در این مورد که خارج از محدوده سوال مطرح‌شده است، «خودداری می‌کند».

علاوه بر این، جکسون این ادعا را که این تصمیم با اجازه دادن به چالش‌های مربوط به دلایل واگذاری «هرج و مرج را به دنبال خواهد داشت» رد کرد و گفت: «به هر حال، زمانی که طرفین بر دو قرارداد توافق کرده باشند، دادگاه باید تصمیم بگیرد کدام قرارداد حاکم است.»

قرعه‌کشی دوج‌کوین

اختلاف گسترده‌تر به یک دعوی حقوقی دسته جمعی مربوط می‌شود که در آن کوین‌بیس و شریک قرعه‌کشی‌اش، ماردن-کین، طرف‌های دعوی هستند. شاکیان ادعا کردند که این صرافی کاربران را برای شرکت در قرعه‌کشی ملزم به خرید یا فروش حداقل ۱۰۰ دلار دوج‌کوین کرده است، در حالی که راه‌های جایگزین برای شرکت در این پیشنهاد را پنهان کرده است.

شاکیان همچنین ادعا کردند که این شرکت‌ها مرتکب نقض‌هایی تحت قانون تبلیغات غلط کالیفرنیا، قانون رقابت غیرمنصفانه و قانون آئین دادرسی حمایت از مصرف‌کننده شده‌اند.


منبع : Cryptoslate