ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کریستیانو رونالدو علیرغم وجود پرونده حقوقی یک میلیارد دلاری، از مجموعه (NFT) جدید با بایننس رونمایی کرد

2024/05/27
16:22
53

فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال، کریستیانو رونالدو، علی‌رغم وجود یک پرونده حقوقی جمعی یک میلیارد دلاری در ایالات متحده، از راه‌اندازی چهارمین مجموعه توکن غیرمثلی (NFT) خود با همکاری صرافی ارز دیجیتال بایننس خبر داد.

این مجموعه جدید که در تاریخ 29 مه در بازار NFT بایننس عرضه می‌شود، به منظور بزرگداشت دوران حرفه‌ای درخشان رونالدو و برجسته کردن لحظات کلیدی کارنامه ورزشی او طراحی شده است.

طبق اعلامیه‌ی منتشر شده در وبلاگ بایننس، کریستیانو رونالدو اظهار داشت:

"مسیر فوتبالی من مرا به دور دنیا کشانده و افتخار بازی در معتبرترین باشگاه‌های دنیا را داشته‌ام. حالا نوبت شماست که به این سفر بپیوندید."

تعداد توکن‌های غیرمثلی موجود در مجموعه جدید تا زمان راه‌اندازی مشخص نخواهد شد. همچنین جزئیات قیمتی این مجموعه نیز تاکنون اعلام نشده است. با این حال، بر اساس اعلامیه، قیمت برای تمامی "توکن‌های عادی" (Normal NFT) یکسان خواهد بود، در حالی که قیمت "آخرین توکن فوق کمیاب" (Super Rare NFT) در مجموعه متفاوت خواهد بود.

رویدادهای قبلی NFT با حضور کریستیانو رونالدو با مزایایی فراتر از دنیای دیجیتال همراه بوده است. به عنوان مثال، در رویداد قبلی، دارندگان توکن به عنوان بخشی از تبلیغات بایننس، برای بازی فوتبال با خود رونالدو دعوت شده بودند.

شایان ذکر است، همانطور که کوین تلگراف در نوامبر 2023 گزارش داد، این فوق ستاره فوتبال به دلیل مشارکت قبلی خود در فروش مجموعه‌های توکن غیرمثلی با بایننس، در دادگاه ایالتی آمریکا در فلوریدا با یک دعوی حقوقی جمعی مواجه شد.

شاکیان پرونده ادعا کردند که رونالدو «همکاری، مساعدت و یا مشارکت فعالانه در عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده با هماهنگی با بایننس داشته است» و اینکه او باید از چنین فعالیت‌هایی از سوی بایننس مطلع می‌بود.

این شکایت علیه کریستیانو رونالدو ناشی از مشکلات حقوقی قبلی بایننس بود که در نهایت منجر به محکومیت چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، به جرم تسهیل پولشویی در ایالات متحده شد. او در آوریل 2024 به دلیل نقشش در یک طرح ادعایی پولشویی به چهار ماه حبس محکوم شد.


منبع : Cointelegraph